کارخانه نساجی در رفسنجان افتتاح شد


کارخانه نساجی در رفسنجان افتتاح شد

کرمان- ایرنا- کارخانه نساجی و تولید پارچه در بخش فردوس منطقه نوق رفسنجان با مساحت 2 هزار مترمربع و 100 میلیارد ریال اعتبار روز سه‌شنبه بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا در این کارخانه که تنها واحد نساجی جنوب شرق کشور معرفی می‌شود برای ۱۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح این کارخانه اظهار کرد: این کارخانه در شهرک صنعتی بخش فردوس احداث شده امّا در این شهرک تنها سه کارخانه ایجاد شده که باید با جذب سرمایه گذاری واحدهای بیشتری احداث و اشتغالزایی شود.

علی اکبر پورمحمدی افزود: این شهرک صنعتی دارای وسعت ۱۲ هکتار است که باید برای رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی، واگذاری زمین ها و جذب سرمایه گذاری ها صوت گیرد تا با ایجاد واحدهای تولیدی زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

وی تصریح کرد: در کنار این کار فرمانداری پیگیر جذب تسهیلات اشتغالزایی برای مشاغل خرد و خانگی است و می تواند متقاضیان مشاغل خانگی و افراد جویای کار را به بانک معرفی کند تا تسهیلات بانکی کم بهره به آنان اعطا شود و سطح درآمد خانوارها افزایش یابد.

کارخانه نساجی در رفسنجان افتتاح شد

سرپرست فرمانداری رفسنجان همچنین با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی، بیکاری و فقدان آب آشامیدنی یا کیفیت پایین آب از دلایل مهاجرت روستائیان به شهرهاست افزود: از ۱۰ سال پیش مطالعات طرح آبرسانی به مناطق روستایی شهرستان شروع شده و ۶۱۱ میلیارد تومان اعتبار اجرای طرح است که طبق تفاهم نامه بین قرارگاه سازندگی سپاه و دولت طرح سه ساله اجرا می شود امّا با پیشرفت خوبی که دارد طی دو سال تکمیل می شود.

وی در مورد تصفیه‌خانه آب رفسنجان هم اظهار کرد: با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار دو منبع ۲۰ هزار متر مکعبی در حال ساخت است و تصفیه خانه ای که قرار است هزار لیتر در ثانیه آب کل رفسنجان را تصفیه کند با سرعت در حال احداث است و تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

پورمحمدی بیان کرد: بخشی از این آب داخل شهر، بخشی به حومه غربی و شرقی و بخشی از آب تصفیه شده نیز از طریق لوله ۴۰۰ مستقیم به سمت منطقه نوق ارسال می شود تا کمبود و کیفیت پایین آب منطقه نوق به طور کلی برطرف شود.

۲.۵ هکتار زمین در بخش فردوس زیر کشت زعفران است

بخشدار فردوس هم در این مراسم اظهار کرد: این بخش دارای ۴۸ شهید، بیش از ۶ هزار بسیجی و ۳۰۰ ایثارگر است و اولین شهید مبارزات قبل از انقلاب به نام شهید انصاری هم توسط مردم این خطه تقدیم انقلاب شده است.

علی محمدی بهجت افزود: وضعیت کشاورزی بخش فردوس وابسته به محصول پسته است که در این راستا هشت هزار هکتار زیر کشت پسته و ۲.۵ هکتار سطح هم زیر کشت زعفران رفته است.

وی ادامه داد: ۲۵ حلقه چاه آب کشاورزی در این منطقه حفر شده است.

محمدی بهجت در بخش صنعتی هم خاطرنشان کرد: با وجود شهرک صنعتی در این منطقه امّا تنها سه کارخانه تیرچه، نئوپان و تولید پارچه راه اندازی شده است که باید زمینه جذب سرمایه گذاری ها صورت گیرد تا بتوان اشتغال پایدار و رونق اقتصادی را شاهد باشیم.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی