فرمانده انتظامی فارس: افزون بر 49 تن مواد مخدر در فارس کشف شد


فرمانده انتظامی فارس: افزون بر 49 تن مواد مخدر در فارس کشف شد

شیراز- ایرنا- فرمانده انتظامی استان فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 49 تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شد.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی، سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان در شیراز افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش پنج درصدی داشته است.
او ادامه داد: استان فارس هم اینک با توجه به جمعیت در بحث خرده فروشان در رتبه دوم و در بحث معتادان متجاهر نیز در رتبه ششم کشور قرار دارد.
وی، موادمخدر را ریشه اکثر تخلفات و جرائم در جامعه دانست و بیان کرد: اگر همه دست به دست هم ندهیم و کار علمی و اساسی انجام ندهیم این آسیب به قوت خود باقی خواهد بود.
فرمانده انتظامی فارس افزود: در بحث جمع آوری معتادان متجاهر که از ابتدای دیماه در استان آغاز شده نیز هم با کمبود فضای نگهداری مواجه هستیم و هم از فضاهای موجود نیز پشتیبانی چندانی نمی‌شود.
سردار سرتیپ حبیبی گفت: طی مدت مذکور تاکنون یک هزار و ۴۴۷ معتاد متجاهر از سطح خیابان های شهر شیراز جمع آوری شده اند که از این تعداد ۲۲۰ نفرشان سابقه سرقت از یک تا ۱۱ فقره دارند.
فرمانده انتظامی فارس: افزون بر 49 تن مواد مخدر در فارس کشف شد
ایرادهای قانون مبارزه با مواد مخدر رفع شود
رئیس کل دادگستری فارس هم گفت: قانون مبارزه با مواد مخدر دارای ایراداتی است که اگر اصلاح نشود ضربه به بنیان های مواد مخدر وارد نمی‌شود و فقط با سرشاخه ها برخورد خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: یکی اینکه کمیته شناسایی مبارزه با مواد مخدر فعال نیست و بحث شناسایی در استان عملا مغفول واقع شده است.
وی ادامه داد: در بخش اعتراض ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به آرای استرداد خودروهای حامل مواد مخدر، ما برابر تبصره ماده ۳۶ آرای قطعی ابلاغ می‌کنیم اما ستاد مبارزه با مواد مخدر ذی سمت در اعتراض نیست که این ایراد قانونی هم باید اصلاح شود.
او اظهار داشت: در بحث ماده ۳۰ قانون مبارزه با مواد مخدر در زمینه خودروهای حامل مواد مخدر، که این هم نیازمند اصلاح است تا چنانچه مالک خودرو حامل مواد از موضوع حمل مواد مطلع نباشد خودرو مورد کارشناسی واقع شود و مطابق با ارزش خودرو به جزای نقدی حامل مواد افزوده شود.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: قاچاقچی در قانون مبارزه با مواد مخدر تعریف نشده و مشخص نیست قاچاقچی وارد کننده یا صادر کننده مواد است و یا حامل و نگهدارنده را هم شامل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی