معاون رییس جمهور: برای نامگذاری معابر در شهرها از نام شهیدان استفاده شود


معاون رییس جمهور: برای نامگذاری معابر در شهرها از نام شهیدان استفاده شود

شیراز-ایرنا-معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در رابطه با نامگذاری معابر در شهرها هیچ نامی جز نام شهید نمی‌توان گذاشت و لازم است که شوراها و شهرداری‌ها در این زمینه ورود کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سه‌شنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فارس اظهار کرد:مفهوم ایثار و شهادت به این دلیل اینکه ضامن مبارزاتی است که انبیا (ع) انجام داده اند،حائز اهمیت است.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران حامل فرهنگ محرم و صفر زمان خود است و اصلی ترین وظیفه این بنیاد در حوزه ترویج ایثار و شهادت، حفظ مبانی اسلامی و صیانت از اخلاق و سیره عملی شهدا است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: امروز وظیفه داریم که جامعه را هدایت کنیم و بدون شک اگر ما مرجعیت دهیم جامعه هدایت می شود.

او با بیان اینکه در استان فارس پنج هزار خانوار شهدا و ایثارگران هنوز در انتظار دریافت مسکن هستند،گفت: ۳۳ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند که باید شرایط استخدام برای آنها فراهم شود. از این مجموع برای ١٧ هزار نفر جهت شرکت در آزمون مجوز صادر شد.

معاون رئیس‌جمهور بیان داشت:۵۰۰ نفر از افرادی که شرایط استخدام دارند در فارس هستند که ۳۵۵ نفر در آزمون شرکت کرده اند و برای ۱۱۵ نفر اقدام شده است.

وی بر لزوم شکل‌گیری خط ویژه پذیرایی در بیمارستان ها تأکید کرد و افزود: ۳۵ درصد منابع ما نسبت به بخش درمان کم است و در حوزه مسکن هم تفاهم نامه ای برای حدود ۱۰ هزار واحد مسکن با استاندار سابق امضا شده که این امر تاکنون برای ۳۱۰ نفر تحقق پیدا کرده است.

رییس بنیاد شهید کشور بیان داشت: نیاز است که دیدار با خانواده شهدا در دستور کار مدیران استان قرار بگیرد و کارگروهی نیز برای برطرف شدن مشکلات و دغدغه های خانواده شهدا و ایثارگران راه‌اندازی شود. در واقع همه دستگاه ها باید بخشی را به عنوان امور ایثارگران خود راه اندازی کنند.

وی گفت: شهید پژوهی امر پسندیده و خوبی است اما زندگی با شهدا بالاتر از این امر است و باید زمینه ای فراهم کنیم تا دانش آموزان با شهدا انس بگیرند.اعتبار عمرانی برای بنیاد شهید پیش بینی نمی کنند و اعتبارات از محل سازمان برنامه و منابع استانی پیش بینی می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول