کتاب «مشفق فرزند گله‌دار» در شهرستان مهر فارس رونمایی شد


کتاب «مشفق فرزند گله‌دار» در شهرستان مهر فارس رونمایی شد

شیراز-ایرنا- مراسم میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) و رونمایی از کتاب «مشفق فرزند گله‌دار» اثر اسدالله برومند سه‌شنبه در محل کانون شهید مظاهری شهر گله‌دار از توایع شهرستان مهر فارس برگزار شد.

شیخ مصطفی نوری، امام جمعه‌ اهل تسنن شهر گله‌دار ضمن بیان فضائل و جایگاه ویژه‌ حضرت زهرا (س) گفت:امروز با گذشت سال‌ها از زندگی‌ ملا مشفق گله‌داری، خداوند جوانانی را مسؤل زنده نگه داشتن نام این شاعر بزرگ می‌کند.

وی افزود: وقتی کسی برای خدا کار کند خداوند نیز او را زنده نگه می‌دارد. محبت اهل بیت پیامبر و مدح آنها توسط ملا مشفق باعث شده اشعار او هرگز فراموش نشود.

برومند، مؤلف کتاب مشفق فرزند گله‌دار با توضیح در مورد بخش‌های کتاب گفت: با خواندن این کتاب به عمق عشق و ارادت ملا مشفق به ساحت اهل بیت و علی الخصوص امام حسین (علیه السلام) پی می‌بریم. امروز همه‌ ما میراث‌دار مرحوم ملا مشفق گله‌داری هستیم و آحاد مردم منطقه‌ی گله‌دار در طول تاریخ و امروز محبت و مودت اهل بیت را در دل داشته‌اند. محبت به اهل بیت، همچون وجود مبارک پیامبر (ص) و قرآن کریم عامل وحدت شیعه و سنی است.

حجة الاسلام و المسلمین گنجی، امام جمعه‌ منطقه‌ گله‌دار هم به تشریح جایگاه حضرت زهرا (سلام الله علیها) اشاره و نکاتی را در مورد محبت رسول اکرم (ص) به ایشان ذکر کرد.

وی در ادامه گفت: امروز بعد از گذشت سال‌های طولانی اشعار زیبای ملا مشفق گله‌داری زنده شده و از این بابت از مؤلف کتاب تشکر می‌کنیم.

در پایان از کتاب مشفق فرزند گله‌دار اثر اسدالله برومند و نقاشی چهره‌ مشفق اثر علیرضا جام رونمایی شد.

ملا نصیر یا نصیرا گله‌داری مشهور به ملا مشفق، از علما و شعرای شهر گله‌دار است که در حدود ۲۰۰ سال قبل می‌زیسته است. او تحصیلات مذهبی خود را در شیراز گذرانده و از همان جا شروع به تحقیق و تفحص در مورد سیره‌ امام حسین (علیه‌السلام) و واقعه‌ عاشورا پرداخت.

ملا مشفق ادیبی توانا و عالمی شافعی‌مذهب بوده و ترکیب‌بند ۷۶ پاره‌ای باقی‌مانده از او به خوبی میزان عشق و ارادتش را به اهل‌بیت عصمت و طهارت خصوصا امام حسین (ع) نشان می‌دهد.

در بین مردم منطقه‌ گله‌دار مشهور است ملا مشفق سیمای ظاهری خوبی نداشته است و روزی به حضور فرهاد میرزا، والی وقت فارس، رسیده است و او از ملا مشفق پرسیده وقتی جمال را تقسیم می‌کردند تو کجا بودی؟ مشفق پاسخ داد در اوج کمال بودم.

اطلاعاتی در مورد تاریخ دقیق وفات مشفق و اثری از قبر او وجود ندارد اما یاد و نام او هیچگاه از خاطر مردم منطقه‌ گله‌دار فراموش نخواهد شد.

شهر گله دار در شهرستان مهر از استان فارس واقع شده است. شهرستان مهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی