لرستان در حوزه زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آب با چالش مواجه است


لرستان در حوزه زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آب با چالش مواجه است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: استان لرستان در حوزه زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آب با چالش مواجه است و شرایط مطلوبی در استان در این حوزه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا "احمدرضا دالوند" روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان بیان کرد: امروزه آب یکی از موضوعات اساسی و چالش های جدی جوامع بشری به ویژه در سطح کشور است.

وی اظهار داشت: میزان بارش های سال زراعی جاری در لرستان ۱۸ درصد نسبت به بلندمدت کاهش یافته است و وضعیت آب پشت سدها نیز شرایط چندان مطلوبی ندارد.

دالوند با اشاره به اینکه وضعیت بارندگی ها در لرستان نسبت به دیگر مناطق شرایط بهتری دارد اظهار داشت: لرستان به لحاظ زیرساخت ها در شرایط چندان مطلوبی قرار ندارد و در راستای حفظ و نگهداری و مدیریت منابع آب با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی گفت:یکی از مباحث اصلی که باید در مدیریت آب مورد توجه قرار گیرد موضوع کشاورزی است که در این زمینه باید برنامه عملیاتی اصلاح الگوی کشت در استان ارایه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان همچنین با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی مصرف در منازل ادامه داد: در برخی نقاط مصارف خانگی دارای الگوی مطلوبی نیست و در این حوزه باید برنامه ها و تدابیری در نظر گرفته شود و در سطح کلان باید به فرهنگسازی در این راستا پرداخت.

دالوند با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه اصلاح الگوی مصرف در حوزه های مختلف ادامه داد: فرهنگ سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف و اهتمام به چالش آب در حفاظت از منابع آبی بسیار تاثیرگذار است.

وی بر لزوم برخورد جدی و بدون اغماض با چاه های آب غیر مجاز تاکید کرد و گفت: در تمامی شهرستان های استان بحث پرکردن و پلمب چاه های غیر مجاز حائز اهمیت است.

دالوند بر لزوم تکمیل سدهای نیمه تمام استان تاکید کرد و گفت: در سفر ریس جمهوری نیز بر این موضوع تاکید شده است و حتی کانال های آب بر جزو موضوعاتی است که در این امر تاثیرگذار است.

وی گفت:تکمیل سدهای نیمه تمام استان در بحث مدیریت منابع آب استان می توانند کمک جدی برای تامین منابع آبی استان باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری