امام جمعه همدان بر تسریع روند اجرا و تکمیل طرح‌های مذهبی استان تاکید کرد


امام جمعه همدان بر تسریع روند اجرا و تکمیل طرح‌های مذهبی استان تاکید کرد

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با ابراز گلایه از روند کند اجرا و میزان پیشرفت ساخت و ساز برخی اماکن عمومی و مذهبی در استان، بر تسریع روند ساخت و ساز و تکمیل این طرح ها و بناها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، آیت الله «حبیب‌الله شعبانی موثقی» عصر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی با خیرین و فعالان اقتصادی استان، افزود: طرح مصلای همدان با وجود آن که کلنگ آن توسط آیت الله العظمی نوری همدانی زده شده، اما همچنان نیمه کاره باقی مانده و نماز جمعه در سوله برگزار می‌شود که این در شأن مردم متدین همدان نیست.

وی با بیان اینکه ساختمان برخی از مدارس علمیه استان همدان نیز بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز نیمه‌کاره مانده است، گفت: این مشکلات باید در استان حل شود چراکه زیبنده استان همدان به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه زائرسرای استان همدان در مشهد نیز حدود ۱۵ سال بلاتکلیف مانده است، خاطرنشان کرد: حسینیه همدانی‌ها در مشهد با وجود آنکه از املاک وقفی است اما با گذشت ۱۲ سال همچنان با مشکلات حقوقی مواجه است.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: اگر این حسینیه ساخته شود و به نحو مطلوب از آن بهره برداری شود می‌توان از درآمد آن تمام فقرای همدان را تأمین کرد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگان همدان باید برای باز شدن این گره‌ها ورود کنند، اظهار داشت: از دیگر مشکلات امروز ساخت زائر سرای همدان در کربلای معلی است که آن هم با مشکل مالی مواجه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد: بسیاری از مردم به دلیل شرایط مالی امکان رفتن به زیارت کربلا را ندارند، در حالی که با تجهیز این ساختمان در کربلا بسیاری از آرزومندان زیارت عتبات به عراق اعزام می شوند.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار داشت: متمکنین متدینی در همدان هستند که می‌توانند در ساخت و اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره مذهبی ورود کنند، ولی باید این بزرگان شناسایی و اهمیت موضوع برای آنها تبیین شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!