استاندار همدان: توسعه گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است


استاندار همدان: توسعه گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است

همدان- ایرنا- استاندار همدان، توسعه صنعت گردشگری را یکی از مهم‌ترین برنامه های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: برهمین اساس و با حمایت دولت، توسعه و تقویت و زیرساخت‌ها در راستای برندسازی استان و جذب گردشگر به عنوان یک اولویت اجرایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» شامگاه سه‌شنبه در جلسه طرح برنامه‌ها و بررسی مشکلات و تنگناهای موجود در صنعت گردشگری استان همدان، اظهار داشت: همدان با داشتن پیشینه تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر و انواع میراث معنوی و طبیعی و قرارگرفتن در مسیر ارتباطی مهم کشور، می تواند گام بزرگی را با حمایت های ویژه دولت سیزدهم در حوزه گردشگری برای دوران پساکرونا بردارد.

وی، ضعف زیر ساخت و نبود امکانات رفاهی در راستای جذب گردشگر را مشکل اصلی این صنعت برشمرد و گفت: توسعه صنعت گردشگری با استفاده از توان بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران امکان‌پذیر است و دولت در جایگاه حاکمیتی و نظارتی، زمینه برای افزایش بهره وری فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه را فراهم می کند.

استاندار همدان گفت: رشد و توسعه استان مستلزم استفاده بهینه از ظرفیت و زیرساخت‌های موجود است و از ظرفیت های فرهنگی باید به نحو مطلوب برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: با پیگیری ها و مکاتبات انجام شده، پرواز مستقیم همدان - کیش از اوائل اسفند و همدان - مشهد نیز به زودی با هدف توسعه صنعت گردشگری استان راه اندازی و فعال می‌شود.

وی با اشاره به توسعه خطوط ریلی همدان به عنوان یک مطالبه جدی، افزود: هزینه تملک زمین برای ساخت ایستگاه قطار در داخل شهر زیاد است و این ایستگاه در محدوده بلوار بسیج و پارک علم و فناوری استقرار پیدا می‌کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان ظرفیت بسیاری در صنعت گردشگری دارد، اظهار داشت: باید بسترهای توسعه‌ این صنعت فراهم شود و به گونه ای تلاش کنیم که به رغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و شیوع کرونا، رشد و توسعه‌ صنعت گردشگری متوقف نشود.

نماینده عالی دولت در استان همدان با تاکید بر اینکه توصعه صنعت گردشگری موجب اشتغالزایی می شود، تصریح کرد: صنعت گردشگری طی ۲ سال گذشته بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده است.

وی با اشاره به وجود ۲۲ روستای هدف گردشگری در استان همدان با آب و هوای مطلوب و جاذبه های دیدنی، بر رونق بوم‌گردی و استفاده از ظرفیت بومی در روستاهای استان تاکید کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان جزو پنج استان برتر کشور در حوزه جاذبه های گردشگری است گفت: غار علیصدر نقطه راهبردی استان است که با جذب سرمایه گذار و انجام دوباره پروازها، احیا و به یک برند جهانی برای استان تبدیل خواهد شد.

استاندار همدان: توسعه گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است

در ادامه این نشست، فعالان صنعت گردشگری استان همدان نیز به بیان مسایل و مشکلات این حوزه پرداختند.

به گزارش ایرنا، وجود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی که افزون بر یک هزار مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و نامگذاری همدان به نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بیانگر استعداد بالای این کهن شهر در بخش گردشگری است.

آبشار و کتیبه های گنجنامه، تپه باستانی هگمتانه، غارعلیصدر بزرگترین غار آبی جهان، آرامگاه بوعلی سینا، گنبد علویان، بازار سرپوشیده، سرابهای نهاوند، کاروانسرای تاج آباد و آرامگاه استر و مُردخای از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان همدان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا