چاپ «نخل و نارنج» یامین‌پور 80 هزارتایی شد


چاپ «نخل و نارنج» یامین‌پور 80 هزارتایی شد

«نخل و نارنج» وحید یامین‌پور در کمتر از سه سال از اولین انتشار آن، از سوی انتشارات کتاب جمکران، به هشتاد هزارمین نسخه چاپ رسید

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: کتاب «نخل و نارنج» کتابی درباره شیخ اعظم مرتضی انصاری که به صورت رمان و با زبانی سلیس و شیوا به زندگی این شیخ بزرگ پرداخته است. این کتاب در کمتر از سه سال از اولین انتشار آن، با استقبالی چشمگیر روبه‌رو شده و به تازگی انتشارات کتاب جمکران هشتادهزارمین نسخه آن را به چاپ رسانده است.

کتابی که اولین کتاب داستانی وحید یامین‌پور است و در آن سراغ زندگی‌نامه یکی از اثربخش‌ترین و شاگردپرورترین علمای جهان تشیع، شیخ اعظم شیخ مرتضی انصاری رفته است و با قلمی شیوا و روان،‌ روایت‌گری کم نظیر و شخصیت پردازی هنرمندانه به رابطه علمی و سلوکی شیخ انصاری با عارف بزرگ زمانه خودش سیدعلی شوشتری پرداخته است. نخل و نارنج به ظاهر آونگی بین داستان و مستندنگاری است و گویی پیرمرد دویست و اندی ساله دزفولی از آن روزها می‌گوید. خلاصه و مستند و داستانی. کتابی به ظاهر داستانی و در باطن اخلاقی.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

هرکسی راه خودش را خواهد رفت. تو حجت شرعی نداری که راه من را طی کنی.

_ من را از راه طی شده‌ات باخبر نمی‌کنی؟

_ هم با خبرت خواهم کرد و هم به آن دعوتت خواهم کرد. اما بدان سالک و مسلک یکی است. هر کسی رونده راه خود است و راه، همان نفس است. راه، بیرون از نفس تو نیست که آن را بیابی و بر آن راه بروی. تو در خودت راه خواهی رفت و من در خودمو هر کسی در نفس خود.

ش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن