رئیس‌جمهور:دولت سیزدهم به دنبال توازن در روابط بین الملل است/بنای ما تعامل با همه دنیاست


رئیس‌جمهور:دولت سیزدهم به دنبال توازن در روابط بین الملل است/بنای ما تعامل با همه دنیاست

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهور با بیان اینکه بنای ما تعامل با همه دنیاست، گفت: دولت سیزدهم به دنبال توجه به ظرفیت عظیم همسایه ها و توازن در روابط بین الملل است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی شامگاه سه شنبه در برنامه زنده تلویزیونی در خصوص توسعه روابط ایران‌ با چین و روسیه گفت: در سیاست بین المللی فعالیت و تلاش زیادی داشتیم و داریم ولی در همه حوزه ها با صورت متوازن عمل نشده است.

رئیس جمهور افزود: به میزانی که در حوزه سیاسی پیش رفته در اقتصادی و تجاری پیش نرفته و عقب ماندگی داریم

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به دنبال توجه به ظرفیت عظیم همسایه ها و توازن در روابط بین الملل است.

رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: روابط تجاری ۳ میلیارد دلاری ایران و روسیه می تواند به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد و می توانیم کالاهای استراتژیک‌ وارد و محصولات کشاورزی را صادر کنیم‌.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما به دنبال رفع و خنثی کردن تحریم ها هستیم که یکی از راه‌ها تعامل با کشورهای همسایه و کشورهایی همچون روسیه است‌.

آیت الله رئیسی ادامه داد: بنای ما تعامل با همه دنیاست‌ و مذاکره هم یکی از اقدامات است‌ اما همه مسائل با مذاکرات حل نمی شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که طرف‌های مقابل آماده‌ باشند تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را بردارند، زمینه‌ برای هرگونه‌ توافق وجود دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: سفر ما به روسیه پر از لبخند بود اما نتیجه آن باید توسعه در همه زمینه هاو تأمین منافع مردم باشد و این‌که محصول سفر فقط لبخند باشد، سودی ندارد.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس