رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی: خنثی کردن تحریم و رفع تحریم را دنبال می کنیم


رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی: خنثی کردن تحریم و رفع تحریم را دنبال می کنیم

گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور با مردم آغاز شد.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب (امشب) در گفت و گوی تلویزیونی خود با اشاره به سفر اخیرش به روسیه، اظهار کرد: در سیاست بین المللی در جمهوری اسلامی تلاش زیادی داشته ایم و داریم. در همه حوزه ها این سیاست به صورت متوازن عمل نشده است و در سیاست تجاری و اقتصادی هم همینطور است. و نوعی عقب ماندگی داریم. برخی می گویند نگاه به شرق و روسیه و چین مطرح شده است، ولی ما باید سیاست متوازن داشته باشیم ، ما دنبال سیاست متوازن و جبران عقب ماندگی ها هستیم.

وی با طرح این سوال که چرا به 15 کشور همسایه توجه نمی کنیم؟ خاطرنشان کرد: بعد از سفر اخیر به تاجیکستان حجم روایط ما 3 برابر شده است. در ترکمنستان هم روابط ما گسترش یافت. نسبت به روسیه هم همینطور است.

وی افزود: 3 میلیارد روابط ما به روسیه می تواند به 10 میلیارد دلار برسد و صادرات و واردات به این کشور داشته باشیم. در حوزه های نفتی و گازی، صنعت، کشاورزی و هوافضا می توانیم با روسیه همکاری کنیم. ما مزیت‌هایی داریم که مورد نیاز روسیه است و روسیه مزیت‌هایی دارد که می تواند مورد استفاده ما باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما فقط دنبال مذاکرات هسته ای نیستیم، و همه چیز ما مذاکرات نیست، تصریح کرد: در زمینه خنثی کردن و رفع تحریم ها در حال اقدام هستیم و در زمینه خنثی کردن تحریم‌ها دنبال گسترش روابط با همسایگان از جمله روسیه هستیم و بنای ما با تعامل با همه کشورهای جهان است. با کشورهایی که دنبال تقابل باشند، اما مقابله می کنیم

ادامه دارد ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا