کشاورزان از پرداخت خسارات خود اطمینان ندارند/نقشه راه صندوق بیمه کشاورزی باید تهیه شود


کشاورزان از پرداخت خسارات خود اطمینان ندارند/نقشه راه صندوق بیمه کشاورزی باید تهیه شود

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشاورزان از پرداخت خسارت های خود اطمینان ندارند با اجباری شدن بیمه محصولات کشاورزی، صندوق بیمه ملزم به پرداخت خسارات می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح نشست امروز ( سه‌شنبه ۵ بهمن ماه ) کمیسیون متبوع خود به حضور حسن نژاد رئیس صندوق بیمه کشاورزی اشاره کرد و گفت: تولید محصولات کشاورزی دارای ریسک بسیار بالایی است به همین دلیل باید فرهنگ سازی بیمه در دستور کار قرار بگیرد و وارد زندگی مردم و تولیدکنندگان و کشاورزان شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برهم خوردن اکوسیستم زمین مشکلاتی را به همراه دارد و ریسک تولید محصولات کشاورزی را بالا می‌برد به همین دلیل باید الزامی کردن بیمه محصولات کشاورزی در دستور کار قرار بگیردالبته بالا بودن حق بیمه محصولات کشاورزی باعث شده تا کشاورزان رغبتی برای این موضوع نداشته باشندو بیمه هم نتوانسته است فضایی ایجاد کند تا کشاورزان با میل و اشتیاق به سمت توسعه فضای بیمه‌ای حرکت کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه شرایط کشور باید وضعیتی ایجاد کنیم تا کشاورزان بتوانند از ظرفیت فضای بیمه‌ای استفاده کنند، گفت: کمیسیون کشاورزی در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داده است تا ۲ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی به فضای بیمه‌ای کشور افزوده شود.

عسکری با اشاره به اینکه بند ب ماده ۳۲ قانون برنامه ششم توسعه که به پرداخت خسارات محصولات کشاورزی و بهبود وضعیت کشاورزی تاکید دارد باید عملیاتی شود، ادامه داد: پیشنهاد می‌دهیم که سرمایه صندوق بیمه کشاورزی تا ۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند و یک درصد ارزش کل واردات محصولات کشاورزی از جمله نهاده‌های دامی به تقویت منابع مالی لازم برای توسعه بیمه کشاورزی اختصاص داده شود.

وی با تاکید بر اینکه درصدی از منابع خریدهای تضمینی باید به کشت‌های فراسرزمینی اختصاص پیدا کند، عنوان کرد: اجباری شدن بیمه محصولات استراتژیک و یا دارای خرید تضمینی پیرو بند (ث) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه از جمله خواسته‌های کمیسیون کشاورزی است.

عسکری گفت: به دنبال این هستیم تا طی هفته های آینده حوزه ماموریت صندوق بیمه محصولات کشاورزی را مشخص کنیم و در این راستا در نشست امروز به صندوق بیمه محصولات کشاورزی، سازمان نظام صنفی کشاورزی، سازمان تات ماموریت دادیم تا نقشه راهی را ترسیم کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان اطمینان ندارند که خسارت‌های آنها پرداخت می‌شود، گفت: با اجباری شدن بیمه محصولات کشاورزی صندوق بیمه ملزم به پرداخت خسارات می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی