ایجاد نشاط اجتماعی دهه فجر سبب کاهش عوارض دوران کرونا می‌شود


ایجاد نشاط اجتماعی دهه فجر سبب کاهش عوارض  دوران کرونا می‌شود

اصفهان- ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت: با توجه به عوارض کرونا بر روح و روان مردم و آسیب‌های که بر مسائل فرهنگی جامعه وارد شده لازم است که با ایجاد نشاط اجتماعی بویژه در ایام‌الله دهه فجر باعث کاهش این دست از آسیب‌ها شویم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جانثاری عصر سه‌شنبه در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: اگر چه باید تدابیر لازم برای کنترل کرونا در نظر گرفته شود و مردم را نسبت به سویه جدید کرونا حساس ساخت اما نباید با کروناهراسی جامعه را دچار چالش جدیدی کرد.

وی بیان داشت: در ۲ سال شیوع کرونا جامعه از منابع معنوی محروم شد بطوری که علاوه بر بستن درب مساجد و حرم مطهر امام رضا(ع) و عدم برگزاری عزاداری‌ها شاهد پخش نشدن صدای اذان در فضای جامعه شدیم که بعلت زیاده‌روی‌های صورت گرفته روح معنویت در جامعه سست شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان به ولنگاری‌های فضای مجازی و آسیب دیدن کودکان و جوانان در این فضا اشاره کرد و گفت: بدنبال آنلاین شدن مدارس و قرار گرفتن موبایل در دست دانش آموزان از دوران دبستان شاهد نوعی ولنگاری‌های در جامعه و پایین آمدن سطح علمی در سیستم آموزشی و جامعه شدیم بطوری که معلمان و محصلان به این وضعیت عادت کرده‌اند و همین مساله باعث اعتراض دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی معلمان هنگام طرح بازگشایی مدارس شده است.

وی با تاکید بر برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن انقلاب اسلامی گفت: اگر چه شاهد تغییر رنگ از منظر شیوع کرونا در برخی شهرستان‌ها مثل نطنز و کاشان هستیم اما باید فرمانداران از هر ابزاری برای کنترل کرونا بهره ببرند تا مشکلی در برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن نداشته باشیم.

جانثاری همچنین در ارتباط با ارائه گزارش رتبه یک و دو آموزش و پرورش و شهرداری از جهت بالاترین نرخ عدم واکسیناسیون پرسنل تحت پوشش خود، گفت: لازم است که تدابیر لازم در این حوزه از سوی ادارات مربوطه دیده شود هرچند عدم استقبال معلمان از واکسیناسیون بخاطر تعطیل بودن مدارس است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان ادامه داد: بمنظور رفع مشکلات مراکز تجمیعی در شهرستان ها دست نیاز به سوی بسیج دراز می کنیم و همچنین فرمانداری‌ها و علوم پزشکی نیز با قوت بیشتری همچون گذشته در راستای کنترل شیوع کرونا در استان گام بردارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت: در حوزه تامین اکسیژن برای بیمارستان ها اقدامات موثری را از سوی مدیریت بحران استانداری شاهدیم و لازم است که علوم پزشکی اصفهان هر هفته گزارشی از وضعیت واکسیناسیون و روند کروناعلاوه بر اینکه به وزارت بهداشت اعلام می‌کند، نیز به استانداری ارسال شود.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز سه شنبه ۲۶۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند که که ۴۷ تن آنان در بخش مراقبت های ویژه بسر می برند . همچنین در شبانه روز گذشته یک بیمار مشکوک به کرونا دراین استان جان خود را از دست داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا