افزایش 59 درصدی بودجه شهرداری قزوین برای سال 1401


افزایش 59 درصدی بودجه شهرداری قزوین برای سال 1401

شهردار قزوین گفت: بودجه نهایی شهرداری قزوین برای سال 1401 با توجه به پروژه‌ها و منابع با افزایش 59 درصدی 2020 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مهدی صباغی در جلسه علنی شورای شهر قزوین که شامگاه پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، ضمن ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ به صحن شورای شهر، تصریح کرد: برای ارائه بودجه از هفته پیش آمادگی داشتیم، بودجه ۱۴۰۱ در ۲ بخش از نظر بینشی و دانشی تدوین شده است،
بخش اول بینشی و نگرشی و بخش دوم به صورت دانشی و علمی مطرح می‌شود.

وی افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۱ براساس سند چشم‌انداز دیدگاه مقام معظم رهبری، برنامه پنج ساله دوم و اسناد بالادستی و قانون مجلس شورای اسلامی تدوین شده است، سال آینده نیاز به کار جدی و تحولی داریم باید بتوانیم همه کاستی‌های گذشته را برطرف کنیم.

شهردار قزوین اظهار کرد: رویکرد جدی ما استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای درآمدزایی است، اولین مشکل ما درآمدزایی است بنابراین باید رویکرد درآمدزایی داشته باشیم؛ در این زمینه از سازمان خدمت‌رسان در جهت درآمد توسعه پایدار کمک گرفتیم.

وی بیان کرد: دومین مسئله مورد اهمیت این است که تمام پروژه‌های نیمه‌کاره تا پایان ۱۴۰۱ به سامان برسد، سومین مسئله پرداخت دیون به پیمانکاران و بدهی بانکی و وام‌ها است، چهارمین موضوع تسریع در پاسخگویی به مراجعات شهروندان است.

صباغی تاکید کرد: در راستای پاسخگویی سریع به شهروندان یک منطقه جدید شهرداری تاسیس کردیم چرا که در یکی از مناطق شاهد افزایش تورم نیروی انسانی بودیم، با توجه به اینکه منطقه نیز بزرگتر از ۲ منطقه دیگر است پیرو نامه‌ها و مجوزهای گرفته شده شهرداری منطقه چهار در جهت تسهیلگری پاسخگویی و استفاده بهینه از نیروی انسانی تأسیس شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خود را ملزم به اجرای فرایند هوشمندسازی کردیم، یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال آینده همین امر است و ۵۷ پروژه هوشمندسازی طراحی کردیم، در این راستا تصمیم گرفتیم نشریه پیام شهر چاپ نشود چرا که امروز باید وارد فضای مجازی شویم، ارتباطات خطی برای تسهیلگری و اطلاع‌رسانی به شهروندان اهمیت دارد.

شهردار قزوین بیان کرد: نگرش ویژه به بازآفرینی شهری در مناطق محروم بخش دیگری از اولویت‌های ماست چرا که سهم زیادی از انقلاب مربوط به مردم این بافت‌ها از جمله هادی‌آباد و شهید انصاری است، در مدیریت شهری تلاش داریم مدیریت هزینه‌های عمومی را انجام دهیم اما با توجه به تهدیداتی مانند تک نرخی شدن ارز باید مبنای مدیریتی را از نظر علمی به‌روز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ را با ۵۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تدوین کردیم و مبلغ آن
۲۰۲۰ میلیارد تومان است، همچنین در بخش منابع، درآمدهای عمومی شامل ارزش افزوده، فروش تراکم، تغییر کاربری، عوارض‌ها، جرائم کمیسیون‌های با ۵۴ درصد افزایش ۹۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

صباغی خاطرنشان کرد: در بخش واگذاری دارایی‌ها و فروش زمین و مستغلات با ۶۷ درصد افزایش، ۱۰۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است، همچنین واگذاری دارایی مالی و اوراق را با ۲۲ درصد افزایش در نظر گرفتیم که ۵۶ میلیارد تومان برآورد شده است، همچنین هزینه‌های جاری با ۶۷ درصد افزایش نسبت به بودجه جاری ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در بخش تملکات دارایی سرمایه‌ای و پروژه‌های عمرانی نیز با افزایش ۵۷ درصد ۱۱۲۰ میلیارد تومان، در بخش دیون با افزایش ۴۳ درصد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و تلاش کردیم بودجه واقعی باشد ولی در این بخش متمم می‌خورد و ممکن است افزایش پیدا کند.

شهردار قزوین بیان کرد: رفاهی کارکنان را ۲ برابر کردیم، مسائل آموزشی را نیز ارتقا دادیم، در بخش
پروژه عمرانی نیز ۶ ماموریت اولویت‌بندی شده است بیشترین رشد در خدمات مدیریت شهری است که ۱۳۱ درصد رشد داشته است، اهتمام برای تکمیل ساختمان شهرداری اولویت اول ماست چرا که مدیریت ما پراکنده است و دسترسی به مدیران تسهیل نشده است و باید تمرکززدایی و صرفه‌جویی در ابنیه داشته باشیم.

وی یادآور شد: در بخش ماموریت فرهنگی و اجتماعی نیز ۸۴ درصد رشد داشتیم، در حوزه حمل و نقل و ترافیک ۵۶ درصد افزایش داشتیم و در سال ۱۴۰۱ تلاش داریم بتوانیم تمام پروژه‌های نیمه کاره را به اتمام برسانیم.

صباغی در پایان خاطرنشان کرد: ۵۰ پروژه بلندمدت و محرمانه با بودجه پنهان داریم که به این مبلغ اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...