ضرورت تامین ماشین‌آلات شهرداری سنندج برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم


ضرورت تامین ماشین‌آلات شهرداری سنندج برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم

شهردار سنندج بە ضرورت افزایش و تامین و تجهیز ماشین‌آلات شهرداری‌های استان تاکید کرد و از وزیر کشور درخواست کرد در راستای این مهم اقدامات لازم صورت گرفتە شود.

سید انور رشیدی امروز (٥بهمن) در جلسە ستاد مدیریت بحران کە با حضور وزیر کشور در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهر سنندج بە احتساب نواحی منفصل شهری ٥ هزار و ٤۰۰ هکتار مساحت دارد کە از این مقدار هزار و ٦۲۰ هکتار را اراضی معابر است و ٥٥ درصد از این مساحت در بافت ناکارآمد شهری قرار دارد.

رشیدی بیان کرد: دسترسی بە بافت‌های ناکارآمد شهری باتوجە بە توان و امکاناتی کە وجود دارد دشوار و غیرممکن است.

وی عنوان کرد: ماشین آلات و سبک و سنگینی کە در اختیار شهرداری سنندج قرار دارد، ٤۲ دستگاە است کە تعداد ۳٥ تا ٤۰ سال عمر مفید دارند.

رشیدی با اشارە بە بارش برف و کولاک بیان کرد: بارش برف در شهر سنندج در کمتر از ۲٤ ساعت همزمان شد با برودت و هوا و دمای ۲٥ درجە زیر صفر کە بارش برف بە ٥۰ سانت در شهر سنندج رسید.

وی با اشارە بە اینکە بیش از ۲۷ میلیون متر مربع در کل مساحت شهر سنندج بارش برف را شاهد بودیم، افزود: کە نسبت این مساحت ٨ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع در سطح معابر شهر سنندج بارش داشتیم.

رشیدی اضافە کرد: بارش برف بە نسبت امکاناتی کە در اختیار شهرداری قرار دارد، موجب نارضایتی مردم از خدمات رسانی شهرداری شد.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان شهرداری ۲٤ ساعتە در حال خدمات رسانی بودند و پس از ٦ روز کار و تلاش مداوم شاهد موج جدیدی از بارش‌ها در سطح شهر سنندج بودیم.

شهردار سنندج افزود: محلات حاشیەای استان و برف‌روبی پشت بام‌ها بە شیوە سنتی موجب انسداد معابر و کوچەها می‌شد کە عملا دسترسی کارکنان شهرداری بە این مناطق را دشوارتر می‌کرد.

رشیدی بە فازبندی اقدامات شهرداری اشارە کرد و گفت: فاز اول معابر و بلوارهای اصلی شهر بود و با امکاناتی کە در اختیار شهرداری بود

قراردادهایی را با بخش خصوصی برای گریدر با ٨ دستگاە بخش خصوصی، لودر با ٤ دستگاە، دە تن ٦ دستگاە و ماشین‌آلات سبک و سنگین منعقد کردیم.

رشیدی ادامە داد: در حال حاضر نیز کارکنان شهرداری بە صورت تمام وقت در سطح معابر شهری و کوچەها در حال خدمات رسانی هستند.

وی در پایان سخنان خود از وزیر کشور درخواست کرد کە در تامین و افزایش ماشین‌آلات و امکانات شهرداری سنندج کمک کردە تا شهرداری‌ها بە سطحی از توان دست پیدا کنند کە شاهد خدمات‌رسانی بهتری در سطح شهر و شهرستان‌ها باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا