عدم بهره مندی از شاخص راه اصلی ترین مشکل کردستان است/ مدیریت بحران استان باید تقویت شود


عدم بهره مندی از شاخص راه اصلی ترین مشکل کردستان است/ مدیریت بحران استان باید تقویت شود

استاندار کردستان مهم ترین چالش استان طی چند روز اخیر برای خدمت رسانی بهتر به مردم را عدم بهره‌مندی شبکه استان از راه روستایی و بزرگراه ذکر کرد و گفت: کردستان از استان‌های آخر کشور در شاخص راه است.

امروز سه شنبه (۵ بهمن ماه) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کردستان، که با حضور وزیر کشور در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد اظهار کرد: بارش فراوان همراه با کولاک و برودت زیاد هوا در طول چند دهه اخیر در استان کردستان بی سابقه بوده است و رخ دادن این مجموعه به طور همزمان باهم، اگرچه مشکلاتی را در استان موجب شد، اما زمینه نشاط و شور جامعه را نیز فراهم کرد.

وی افزود: به رغم بارش برکت الهی بحران تنش آبی در برخی شهرستان های استان به ویژه در بانه رفع شد و امید است که سال زراعی و پرآبی در پیش روی استان باشد.

استاندار کردستان ادامه داد: میزان بارش تجمعی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۱۸۰میلی متر بوده که این میزان نسبت به سال گذشته و بلند مدت تراز مثبت دارد.

وی میزان بارش برف در شهر سنندج را ۳۹میلی متر، در مریوان ۱۲۶ میلیمتر و در برخی نقاط دیگر استان بیش از دو متر اعلام کرد.

کوشا، در رابطه با موضوع برفروبی در مجموع شش روزه بارش برف در استان اعلام کرد: طی این مدت ۸۶هزار کیلومتر باند، ۳۰هزار کیلومتر معابر شهری، بفروبی چند باره ۱۴۰۰ روستا، امجام شده و ۲۰هزار تن شن و نمک مصرف و ۷۰۰هزار تن برف جابه جا شده است.

وی از اسکان۵۱۶۲ نفر و امدادرسانی به ۶۰۷۸ نفر طی شش روز بارش برف در استان خبر داد و گفت: به واسطه اطلاع رسانی مطلوب و به موقع در سطح استان در این مدت حتی یک مورد صانحه تصادف منجر به مرگ رخ نداده است.

۵۱۶۲استاندار کردستان، توزیع بیش از ۵۰۰۰ پرس غذای گرم، ۱۶۰۰بسته غذای خشک، ۷مورد امداد اورژانس، ۸۰مورد امدادرسانی به مادران باردار را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت ذکر کرد.

وی از توزیع ۶۴۵۱تن آرد در سطح استان طی این چند روز خبر داد و در خصوص کمبود آرد و طولانی شدن صف های برخی نانوایی های سنندج گفت: در برخی معابر سنندج امکان برفروبی وجود نداشت و به همین خاطر امکان رساندن آرد به برخی نانوایی‌ها با مشکل مواجه شد که این امر با بسیج شدن مردم مرتفع شد.

وی اعلام کرد: ۵۰درصد سهمیه آرد بهمن ماه طی شش روز بارش برف، در سطح استان توزیع شده است.

به گفته کوشا با برودت ۳۰درجه ای هوا در شهرهای سقز و بابارشانی بیجار و سایر شهرهای استان، مصرف گاز به بیش از ۳۵ درصد افزایش یافت.

وی از یخ زدگی ۳۲۰۰ مورد کنتور آب و ۲۵۰ مورد خاموشی فیدرهای برق در روستاهای استان خبر داد و ۴۰۰دستگاه ماشین آلات راهداری،۳۲۰ دستگاه ماشین آلات شهرداری، ۴۶۰۰ نفر نیروی عملیاتی و امدادی و ۹۲ دستگاه ماشین آلات هلال احمر را مجموعه خدمات برفروبی استان اعلام کرد.

استاندار کردستان، با بیان اینکه اگر چه این رویداد در یک دهه اخیر بی سابقه بوده و در برخی حوزه‌ها آمادگی لازم در سطح استان موجود نبود اما اطلاع‌رسانی به‌موقع، تشکیل به موقع جلسات مدیریت بحران و فعالسازی سامانه پیامکی، گزارش مشکلات، همکاری ارزشمند نیروهای مسلح، معادن، پیمانکاران و بخش خصوصی استان، به ساماندهی استان کمک کرد.

زارعی کوشا مهم ترین چالش استان طی چند روز اخیر برای خدمت رسانی بهتر به مردم را عدم بهره‌مندی شبکه استان از راه روستایی و بزرگراه ذکر و خاطرنشان کرد: کردستان از استان‌های آخر کشور در شاخص راه است.

وی فرسودگی و کمبود ماشین آلات، سخت‌گذر بودن محورهای استان و معوقه پرداخت حقوق کارکنان شهرداری را از دیگر مشکلات اصلی استان در این مدت ذکر کرد.

کوشا از وجود ۳۰۰ نقطه جادثه خیز در استان خبر داد و یا آورد شد: ۶۰ مورد از این نقاط نیازمند اقدام فوری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان