احداث سومین پل مرزی بروی آستاراچای با هزینه ایران و آذربایجان


احداث سومین پل مرزی بروی آستاراچای با هزینه ایران و آذربایجان

وزیر راه و شهرسازی، گفت: پل جدید جاده‌ای آستارا - آستارا بروی رودخانه مرزی آستاراچای به صورت مشترک با هزینه دو کشور ایران و آذربایجان احداث شود.

رستم قاسمی، در جریان سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و شرکت در آیین آغاز بکار عملیات احداث پل جاده ای آستارا – آستارا که با حضور معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی آستارا بروی رودخانه آستاراچای برگزار شد، در جمع رسانه ها اظهار کرد: این پل برای کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ها بر این است که عملیات احداث پل جاده‌ای آستارا-آستارا بروی رودخانه مرزی آستاراچای تسریع شود، ادامه داد: این پل به صورت مشترک با هزینه دو کشور احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره بر اینکه طبق پیش‌بینی‌ها، مدت زمان این پروژه ۱۸ ماه می باشد، خاطرنشان کرد: در زمان مقرر هم پل و هم جاده ها دسترسی در دو طرف به شکل کامل احداث خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه به طور یقین با اتمام این پل، مسیر ترانزیت بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان هموارتر می شود، اضافه کرد: با تکمیل این پروژه حجم مبادلات تجاری دو کشور تا حد قابل توجهی افزایش می یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟