استیم باردیگر رکورد زد؛ هدف بعدی 30 میلیون کاربر هم‌زمان


استیم باردیگر رکورد زد؛ هدف بعدی 30 میلیون کاربر هم‌زمان

استیم باردیگر رکورد تعداد کاربران هم‌زمان روی پلتفرم خود را شکست و به رقم 29٫2 میلیون کاربر آنلاین هم‌زمان دست یافت.

استیم گاهی به‌عنوان شاخصی مهم برای روند سخت‌افزار رایانه‌های شخصی استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، ممکن است گزارش‌ها داده‌های نظرسنجی ماهانه‌ی سخت‌افزاری آن را برای مشاهده‌ی وضعیت بازی در نبرد بین AMD و انویدیا یا اظهارنظر درباره‌ی صعود پردازنده‌های شش‌هسته‌ای یا نشان‌دهنده‌ی تغییر مرحله‌ای در بازار هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کنند.

بااین‌حال، استیم به‌عنوان یکی از مقاصد بزرگ گیمرها میزان محبوبیت بازی‌های رایانه‌های شخصی را نیز ارائه می‌دهد. امروز تمرکز ما بر این آمار و ارقام خواهد بود؛ زیرا استیم به‌طور اجتناب‌ناپذیر و پیوسته به‌سمت شکستن رکورد ۳۰ میلیون کاربر هم‌زمان آنلاین پیشروی می‌کند.

به‌گزارش تامزهاردور، TheGamer پست وبلاگی درباره‌ی آخرین رکوردشکنی تعداد کاربران هم‌زمان آنلاین استیم منتشر کرد که نشان می‌دهد این پلتفرم سال ۲۰۲۲ را با رکورد ۲۸ میلیون کاربر هم‌زمان شروع کرده و اکنون این رکورد به ۲۹٫۲ میلیون رسیده است. این جهش اخیر نشان‌دهنده‌ی حرکتی بسیار سریع در این آمار است.

استیم باردیگر رکورد زد؛ هدف بعدی 30 میلیون کاربر هم‌زمان

اگر این سؤال در ذهن شما ایجاد شده که چه عواملی به رشد اخیر استیم کمک کرده است، باید اشاره کنیم طبق معمول، چند دلیل برای دستیابی به این رکوردها وجود دارد. ابتدا باید به CS Go و Dota 2 Valve اشاره کنیم که در حال سرگرم‌کردن بخشی روبه‌رشد و بسیار درگیر از کاربران هستند و این بازی‌ها در ۲۴ گذشته به‌ترتیب به رکورد بیش از ۹۰۰ و ۷۸۷ هزار گیمر فعال دست یافته‌اند.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار دیگر که باعث رشد اخیر استیم شده، احتمالاً حرکت اخیر PUBG: Battlegrounds به مدل F2P است. این عنوان پایه و محبوب بتل‌رویال پس از تبدیل‌شدن به بازی رایگان، مطمئناً طرفداران زیادی پیدا کرده است. استیم می‌گوید این بازی در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۶۰۰ هزار گیمر فعال در این پلتفرم داشته است. درنهایت، TheGamer به کاهش تعداد کاربران پس از دوره‌ی تعطیلات اشاره می‌کند؛ اما این اتفاق امسال هنوز رخ نداده است.

به‌نظر شما کاربران زومیت رکورد کاربران آنلاین هم‌زمان استیم تا اواخر سال ۲۰۲۲ به چه رقمی خواهد رسید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا