افزایش حقوق کارگران در سال آینده چقدر است؟


افزایش حقوق کارگران در سال آینده چقدر است؟

مجلس برای حقوق کارمندان در سال 1401 تصمیم‌گیری کرده و هیچ کارمندی در سال آینده کمتر از 5٫5 میلیون تومان دریافت نمی‌کند. میزان افزایش حقوق کارگران برای سال آینده چقدر است؟ نوشته افزایش حقوق کارگران در سال آینده چقدر است؟...

به گزارش تجارت‌نیوز، میزان افزایش حقوق کارگران هنوز مشخص نبست اما به نظر می‌رسد تصمیم نهایی مجلس برای افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده تصمیم نهایی را گرفته است، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرد که حداقل حقوق پیشنهادی دولت در لایحه بودجه از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با تصمیم این کمیسیون پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد.

رحیم زارع گفت: کف حقوق افزایش حدود ۲۴ درصدی نسبت به مبلغ پیشنهادی دولت در لایحه داشته است. همچنین در خقوق سایر سطح نیز میزان افزایش حقوق کمتر از ۱۰ درصد نیست.(ایلنا)

ظاهرا تکلیف کارمندان دولت برای افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ مشخص است اما در خصوص کارگران شورای عالی کار هنوز وارد فاز تصمیم‌گیری نشده است. براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز قرار است از جلسه آینده این شورا تصمیم‌گیری برای تعیین میزان افزایش حقوق کارگران آغاز شود.

طی سال‌های گذشته بین میزان افزایش حقوق پیشنهادی گروه کارفرمایی، گروه کارگری و دولت به عنوان سه ضلع این شورا اختلاف نظرهای بسیاری بود که موجب شد تصمیم‌گیری در این خصوص تا روزهای پایانی اسفند ماه کشیده شود.

اما از آنجایی که یکی از رکن‌های اصلی در تصمیم گیری برای افزایش حقوق کارگران، نرخ تورم است، بنابراین یکی از سناریوهای محتمل برای افزایش حقوق سال آینده درصدی نزدیک به نرخ تورم اعلامی کرد.

براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از تورم کالاها و خدمات خوراکی، تورم سالانه در دی ماه رقم ۴۲ درصد است. با افزایش ۴۲ درصدی حداقل حقوق کارگران به پنج میلیون تومان می‌رسد.

اگر قرار باشد حداقل حقوق کارگران نیز همسان با کارمندان یعنی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد، باید دو میلیون تومان به جداقل حقوق اضافه شود که در واقع میزان افزایش حقوق حدود ۵۷ درصد برآورد می‌شود.

البته این امکان وجود دارد که گروه کارفرمایی و دولت با این میزان افرایش حقوق موافقت نکنند و مبلغ کمتری به حقوق کارگران اضافه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403