لایحه بودجه 1401 شهرداری قزوین تقدیم شورا شد 


لایحه بودجه 1401 شهرداری قزوین تقدیم شورا شد 

قزوین-ایرنا- لایحه بودجه 2 هزار و 20 میلیارد تومانی سال 1401 شهرداری قزوین سه شنبه شب از سوی شهردار برای تصویب به صحن علنی شورای اسلامی این شهر تقدیم شد.

به گزارش ایرنا، مهدی صباغی شهردار قزوین سه شنبه شب در جلسه تقدیم بودجه شهرداری به شورای اسلامی شهر افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۱ براساس سند چشم‌انداز دیدگاه مقام معظم رهبری، برنامه پنج ساله دوم و اسناد بالادستی و قانون مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.

شهردار قزوین همچنین گفت: سال آینده نیازمند کار جدی و تحولی هستیم و باید بتوانیم همه کاستی‌های گذشته را برطرف کنیم.
وی اظهار داشت: رویکرد جدی ما استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای درآمدزایی است بنابراین باید رویکرد درآمدزایی داشته باشیم؛ در این زمینه از سازمان های خدمات‌رسان در جهت درآمد توسعه پایدار کمک گرفتیم.
صباغی تصریح کرد: دومین مساله مورد اهمیت تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره تا پایان ۱۴۰۱ است و موضوع اولویت دار بعدی پرداخت دیون به پیمانکاران و بدهی بانکی و وام ها است.

تاسیس منطقه چهار شهرداری قزوین
شهردار قزوین همچنین اضافه کرد: در راستای پاسخگویی سریع به شهروندان نیز یک منطقه جدید شهرداری تاسیس کردیم چرا که در یکی از مناطق شاهد افزایش تورم نیروی انسانی بودیم و با توجه به اینکه منطقه نیز بزرگتر از ۲ منطقه دیگر است پیرو نامه‌ها و مجوزات گرفته شده شهرداری منطقه چهار در جهت تسهیلگری پاسخگویی و استفاده بهینه از نیروی انسانی تأسیس شده است.
شهردار قزوین ادامه داد: همچنین خود را ملزم به اجرای فرایند هوشمندسازی کردیم، یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال آینده همین امر است و ۵۷ پروژه هوشمندسازی طراحی کردیم و در این راستا تصمیم گرفتیم نشریه پیام شهر چاپ نشود چرا که امروز باید وارد فضای مجازی شویم.
وی خاطر نشان کرد: نگرش ویژه به بازآفرینی شهری در مناطق محروم بخش دیگری از اولویت‌های ما است چرا که سهم زیادی از انقلاب مربوط به مردم این بافت‌ها از جمله هادی‌آباد، مهناز، شهید انصاری است.
صباغی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ را با ۵۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تدوین کردیم و مبلغ آن
۲۰۲۰ میلیارد تومان است، افزود: همچنین در بخش منابع، درآمدهای عمومی شامل ارزش افزوده، فروش تراکم، تغییر کاربری، کلیه عوارض‌ها، جرائم کمیسیون‌های با ۵۴ درصد افزایش ۹۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در بخش واگذاری دارایی‌ها و فروش زمین و مستغلات با ۶۷ درصد افزایش، ۱۰۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است، همچنین واگذاری دارایی مالی و اوراق با ۲۲ درصد افزایش در نظر گرفتیم که ۵۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اصافه کرد: در هزینه‌های جاری با ۶۷ درصد افزایش نسبت به بودجه جاری ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
صباغی اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و پروژه‌های عمرانی نیز با افزایش ۵۷ درصد به ۱۱۲۰ میلیارد تومان رسیده و در بخش دیون با افزایش ۴۳ درصد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تلاش کردیم بودجه واقعی باشد ولی در این بخش متمم می‌خورد و ممکن است افزایش پیدا کند.
وی یادآور شد: همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۱رفاهی کارکنان را نیز ۲ برابر کردیم و مسائل آموزشی را نیز ارتقا دادیم، در بخش پروژه عمرانی نیز ۶ ماموریت اولویت‌بندی شده است و بیشترین رشد در خدمات مدیریت شهری است که ۱۳۱ درصد بوده است.

تکمیل طرح های نیمه کاره و ساختمان شهرداری قزوین از اولویت های سال ۱۴۰۱

صباغی گفت: در کنار طرح های نیمه کاره، تکمیل ساختمان شهرداری نیز اولویت ما است چرا که مدیریت ما پراکنده است و دسترسی به مدیران تسهیل نشده و باید صرفه جویی در ابنیه داشته باشیم.
وی تاکید کرد: در بخش ماموریت های فرهنگی و اجتماعی نیز ۸۴ درصد رشد و در حوزه حمل و نقل و ترافیک ۵۶ درصد افزایش داشتیم.
شهردار قزوین افزود: ۵۰ پروژه بلندمدت و مدیریتی داریم که هزینه های آنها را باید تامین کنیم.
شهردار قزوین با بیان اینکه اولویت بندی و هدایت بودجه به سوی نیازهای اساسی شهر در جهت تخصیص بهینه مصارف است، گفت:تنوع بخشی به منابع پایدار، صرفه جویی در هزینه‌های عمومی و مدیریت شهری، اولویت بندی و هدایت بودجه به سوی نیازهای اساسی شهر در جهت تخصیص بهینه منابع وتاکید مدیریت شهری بر اتمام پروژه‌های زیرساختی و نیمه تمام و دارای اولویت از فرصت‌های بودجه سال آینده است.
وی، افزایش هزینه‌های نگهداری زیرساخت‌های شهری، پیشی گرفتن نرخ رشد هزینه‌های جاری نسبت به نرخ رشد منابع شهرداری، شرایط اقتصادی ناپایدار و تورم فزاینده در هزینه‌های عمران شهری، تغییرات اقتصادی و تبعات مربوطه ناشی از تک نرخی شدن ارز، رکود بخش مسکن و کاهش رونق ساخت و ساز، کاهش کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها و تاثیرات منفی همه گیری کرونا بر مالیه شهرداری‌ها را تهدیدهای های بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کرد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کاپیتان استقلال به توهین زشت به پلیس