بیروت هفتمین شهر گران دنیا


بیروت هفتمین شهر گران دنیا

بیروت هفتمین شهر گران دنیا و گران ترین شهر عربی در منطقه شناخته می شود.

بیروت هفتمین شهر گران دنیا

به گزارش راهبرد معاصر بیروت پایتخت لبنان از حیث شاخص هزینه زندگی در سال ۲۰۲۲، در رتبه هفتم جهان و اول منطقه قرار گرفته است. بحران اقتصادی و مالی لبنان باعث بالا رفتن هزینه های زندگی به دلیل کاهش شدید ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا و کاهش قدرت خرید مردم از ۵۱.۸۴ در سال ۲۰۱۷ به ۱۵.۴۰ در سال ۲۰۲۲ شده است.

تارنمار آماری نامبیو اخیرا شاخه هزینه های زندگی جهانی را صادر کرده و شهرهای مختلف جهان را براساس نتایج شاخص مذکور به همراه چهار شاخص دیگر از قبیل هزینه اجاره، قیمت کالاها، قیمت رستوران ها و قدرت خرید محلی آن شهرها در مقایسه با شهر شهر نیویورک رده بندی کرده است.

آمارهای این سایت نشان داده است که شهر همیلتون درکانادا با امتیاز ۱۴۹.۰۲ در صدر شهرهای با هزینه های بالا از حیث شاخص های مذکور در مقایسه با نیویورک قرار گرفته است که در آن قیمت ها ۴۹.۰۲ درصد از قیمت ها در شهر مذکور بالاتر است. پس از این شهر، شهرهای زوریخ، بازل و زوگ سوئیس به ترتیب در رده های دوم تا چهارم قرار گرفته اند.

در منطقه نیز بیروت گران ترین شهر عربی در مقایسه با سطح قیمت ها در شهر نیویورک محسوب می شود و در رده هفتم جهان از این حیث قرار دارد. دوحه و ابوظبی نیز پس از بیروت در بین گران ترین شهرهای عربی قرار دارند./شفقنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟