تلاش فرانسه برای همراه کردن آلمان در تحولات اوکراین


تلاش فرانسه برای همراه کردن آلمان در تحولات اوکراین

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که پاریس و برلین بر ضرورت تنش زدایی درباره اوکراین متحد هستند.

« امانوئل ماکرون » رئیس جمهور فرانسه شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که پاریس و برلین بر ضرورت تنش زدایی درباره اوکراین متحد هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماکرون هشدار داد در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند، بهای بسیار زیادی پرداخت خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه خبر داد که روز جمعه گفت‌وگوی تلفنی با « ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه درباره اوکراین خواهد داشت.

وی اضافه کرد: «باید کلیه کانال‌های ارتباطی با روسیه برای دستیابی به تضمین‌هایی درباره امنیت اروپا حفظ شود».

در حالی که تنش‌ها میان روسیه و اوکراین طی ماه‌های گذشته روندی فزاینده داشته، در میان کشورهای اروپایی و ناتو اختلاف‌هایی در زمینه مقابله با این تنش‌ها وجود دارد.

وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در نشست وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا گفت که «ایجاد ثبات اقتصادی در اوکراین» یکی از روش‌هایی است که از طریق آن برلین می‌تواند از اوکراین حمایت کند.

تلاش فرانسه برای همراه کردن آلمان در تحولات اوکراین

با این حال، این اظهارات وزیر خارجه آلمان هم با توجه به امتناع برلین از ارسال کمک نظامی به اوکراین، مصداق دیگری از اکراه برلین از قرار گرفتن در مدار یکسان با کشورهای غربی بر سر تحولات اوکراین تغبیر شده است.

در میان کشورهای غربی که طی یک ماه گذشته جوسازی علیه روسیه و ادعای حمله این کشور به اوکراین را مطرح کرده‌اند، آلمان تلاش کرده مواضع متعادل‌تری اتخاد کند.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس