باز شدن پای پلیس لندن به پرونده بوریس جانسون


باز شدن پای پلیس لندن به پرونده بوریس جانسون

اخیراً موج افشاگری‌های رسانه‌ها علیه جانسون مبنی بر برگزاری چندین مهمانی ضد قواعد کرونایی در دفتر نخست‌وزیری به‌ شدت وی را تحت فشار قرار داده است.

اخیراً موج افشاگری‌های رسانه‌ها علیه " جانسون " مبنی بر برگزاری چندین مهمانی ضد قواعد کرونایی در دفتر نخست‌وزیری به‌ شدت وی را تحت فشار قرار داده است.

نتیجه تحقیقات درباره این افشاگری‌ها موسوم به "پارتی گیت" از طرف "سو گری" از کارمندان ارشد دولتی قرار است در روزهای آینده منتشر شود و در این گزارش قرار است به برخی سؤالات پاسخ داده شود، از جمله؛ چند بار در مقر نخست‌وزیری انگلیس در دوران قرنطینه مهمانی برگزار شده است؟ چه‌کسانی در این مهمانی‌ها شرکت داشتند؟ چه‌کسانی همه چیز را درباره نقض قواعد کرونایی در این مهمانی‌ها می‌دانستند؟ عموم مردم به‌خصوص به این مسئله علاقه‌مندند که بدانند؛ شخص جانسون تا چه‌اندازه در برگزاری این مهمانی‌های ضد قواعد کرونایی نقش داشته است؟

به‌نوشته رسانه‌های غربی یافته‌های این گزارش می‌تواند منجر به استیضاح و رأی عدم‌اعتماد علیه جانسون در پارلمان شود.

البته جانسون همچنان تلاش می‌کند از مسئولیت این رسوایی‌ها شانه خالی کند و با راهکارهای مختلف حیات سیاسی خود را حفظ کند.

در آستانه انتشار گزارش تحقیقات موسوم به "پارتی گیت" افشاگری جدید دیگری علیه جانسون بار دیگر درخواست‌ها برای کناره‌گیری وی را تشدید کرده است.

باز شدن پای پلیس لندن به پرونده بوریس جانسون

بر اساس این افشاگری جدید "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس در ژوئن سال ۲۰۲۰ و در دوران حاکمیت قرنطینه سخت، تولد خود را همراه با کیک و پذیرایی و حضور ۳۰ مهمان جشن گرفت. به گزارش شبکه تلویزیونی "آی‌تی‌وی" انگلیس، "کری" معشوقه جانسون در این روز یک مهمانی غافلگیرکننده در محل اقامت رسمی وی در "داونینگ استریت" ترتیب داده بود. در آن زمان بر اساس قواعد انگلیس برگزاری مهمانی‌ها و جلسات خصوصی در خانه‌ها ممنوع بود، دولت انگلیس هنوز این گزارش را تکذیب نکرده است.

به نوشته "ان تی وی" آلمان حالا پای پلیس لندن هم به پرونده رسوایی های جانسون باز شده است.

پلیس لندن تحقیات رسمی درباره برگزاری مهمانی‌های ضد قواعد کرونایی در مقر نخست وزیری را آغاز کرده است.

انتشار این خبر ضربه دیگری به "بوریس جانسون"، نخست‌وزیر بریتانیا محسوب می‌شود که موقعیتش در حزب محافظه‌کار به دنبال افشای جشن‌های برگزارشده در دوره شیوع ویروس کرونا تضعیف شده است.

"کرسیدا دیک"، رئیس پلیس لندن گفت که تحقیق درباره چند رویداد برگزارشده در دفتر نخست‌وزیری به دلیل «نقض احتمالی مقررات مرتبط با کووید ۱۹» آغاز شده است. این سخنان در حالی بیان شد که انتقادهایی از پلیس لندن به دلیل سکوتش در برابر رسوایی جشن‌های دفتر نخست‌وزیری مطرح شده بود.

به گفته "دیک" جانسون قول همکاری کامل در زمینه تحقیقات در این باره را به پلیس لندن داده است.

یک سخنگوی "داونینگ استریت" گفت: جانسون تحقیقات پلیس در این زمینه را کاملا درست می داند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی