نماینده مجلس: مذاکره مستقیم با آمریکا در دوره روحانی سبب شد هم‌پیمانان جمهوری اسلامی دچار تردید در همکاری با کشورمان شوند


نماینده مجلس: مذاکره مستقیم با آمریکا در دوره روحانی سبب شد هم‌پیمانان جمهوری اسلامی دچار تردید در همکاری با کشورمان شوند

احمد راستینه نماینده شهرکرد در مجلس با اشاره به اظهارنظر اخیر حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه ایران در باره امکان مذاکره مستقیم با آمریکا، اظهار داشت: یکی از اشتباهات در دولت حسن روحانی آن بود که فکر کردند می‌توان در مذاکره مستقیم با آمریکا مشکلات را حل و فصل کرد، اما مذاکره مستقیم با آمریکا سبب شد هم‌پیمانان جمهوری اسلامی دچار تردید در همکاری با...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماینده مجلس: مذاکره مستقیم با آمریکا در دوره روحانی سبب شد هم‌پیمانان جمهوری اسلامی دچار تردید در همکاری با کشورمان شوند

فارس: یک نماینده مجلس گفت: نباید با طرح مجدد موضوع مذاکره مستقیم با آمریکا موجب تکرار خطای دوران روحانی شویم و اگر مسئولان فکر کنند که با این رویکرد می‌توانند منافع کشور را حفظ کرده و تأمین کنند، اشتباه راهبردی می کنند.

احمد راستینه نماینده شهرکرد در مجلس با اشاره به اظهارنظر اخیر حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه ایران در باره امکان مذاکره مستقیم با آمریکا، اظهار داشت: هشت سال دولت تدبیر و امید با اعتماد به آمریکا سرمایه‌ها و ظرفیت‌های کشور را معطل کرد و باعث شد جوانان کشورمان از ادامه رشد و پیشرفت کشور و تأکید بر ظرفیت‌های آنها دچار ناامیدی شوند.

وی افزود: یکی از خطاهای راهبردی و استراتژیک در دوران حسن روحانی آن بود که فکر می‌کرد اگر کدخدا را ببیند مسائل سیاسی جهانی را می‌تواند حل و فصل کند و منافع کشور را در یک بده بستان سیاسی حاصل کند.

وی افزود: با این حال نه تنها کدخدا نتوانست روحانی را از این مهلکه نجات دهد بلکه دیدار رئیس جمهور ما و مذاکرات مستقیم با آمریکایی‌ها یک ظرفیت عجیبی را برای نظام سلطه به منظور فشار به جمهوری اسلامی فراهم کرد. به گونه‌ای که دوستان انقلابی ما در سراسر دنیا نسبت به این موضوع معترض بوده و احساس می‌کردند جمهوری اسلامی ایران از خطوط اصلی خودش فاصله گرفته است.

نماینده شهرکرد در مجلس تصریح کرد: یکی از اشتباهات در دولت حسن روحانی آن بود که فکر کردند می‌توان در مذاکره مستقیم با آمریکا مشکلات را حل و فصل کرد اما مذاکره مستقیم با آمریکا سبب شد هم‌پیمانان جمهوری اسلامی دچار تردید در همکاری با کشورمان شوند و کشورهای اروپایی هم در زیر سایه مذاکره مستقیم ایران با آمریکا از مسئولیت‌پذیری عبور کرده و هیچ مسئولیتی در قبال برجام نپذیرفتند.

راستینه گفت: نبایستی با طرح مجدد موضوع مذاکره مستقیم با آمریکا موجب تکرار خطای گذشته شویم و اگر در دولت انقلابی مسئولین جمهوری اسلامی فکر کنند که در مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا می‌توانند منافع کشور را حفظ کرده و تأمین کنند، اشتباه راهبردی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی