آمار مربوط به تعداد واحدهای فعال در شهرک‌ صنعتی ایلام راستی‌آزمایی می‌شود


استاندار ایلام با بیان اینکه  کلید واژه‌ مهم امروز توسعه در استان ایلام سرمایه‌گذاری است، گفت: بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری آماده شود.

دکتر «حسن بهرام نیا» در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه در آستانه دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم ضمن تبریک این ایام فرخنده گفت: به واسطه‌ی حماسه ی مردم در انقلاب بهمن ۵۷ و به واسطه ی این نظام مقدس علاوه بر مردم کشور، آزادگان و محرومان جهان نیز از این نعمت بزرگ بهره مند هستند.

وی در ادامه خواستار استفاده از همه ظرفیت های استان برای پاسداشت این ماه و گرامیداشت دهه ی فجر شد و گفت: در این ایام باید نهایت بهره برداری برای انتقال دستاوردهای نظام و دیدن آنها به نسل کنونی جامعه صورت گیرد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به نقش و اهمیت سرمایه‌گذاری در توسعه و ایجاد اشتغال زایی گفت: امروز مهمترین موضوع ما در استان بحث سرمایه گذاری است و در این راستا بایست تمامی ظرفیت های استان را فعال کنیم تا با استفاده از منابع موجود زنجیره‌ی ارزش افزوده تکمیل شود.

وی در ادامه، موضوع اشتغال و توجه به معیشت مردم را از رسالت های مهم دولت در استان عنوان کرد و گفت: امروز در این شرایط خاص وظیفه داریم با کار و تلاش شبانه روزی در راستای تحقق اهداف دولت انقلابی در رفع مشکلات پیش رو تلاش کنیم.


وی افزود: در این راستا لازم است اولویت بندی داشته باشیم و امروز بحث اشتغال و سرمایه گذاری برای ما اهمیت دوچندان دارد.

دکتر بهرام نیا با عنوان این مطلب که بحث اشتغال و توسعه استان در سرمایه گذاری خلاصه می شود، تاکید کرد: دستگاههای اجرایی ضمن صیانت از حوزه کاری خود، اهمیت سرمایه گذاری را در نظر بگیرند که این مهم برای سفره و معیشت مردم و اشتغال جوانان ضرورت بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های سرمایه گذاری در استان ایجاد شده است خواستار تسهیل در جذب سرمایه گذاران شد و گفت: ایلام به مثابه یک گنجینه دست نخورده است و این استان علی رغم اینکه بصورت یک کریدور مرزی شکل گرفته اما معادن و ذخائر عظیمی در آن وجود دارد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به شهرک صنعتی پروپیلن شهر ایلام گفت: بیش از ۱۸ سال است که این ناحیه صنعتی شروع به کار کرده ولی نتیجه نگرفته است و بعد از آن هم حکم خورده و خلع ید شده است.

وی با عنوان این مطلب که ۹۲ کارخانه در شهرک صنعتی باید ایجاد شود گفت: در این زمینه و در مجموع بیش از ۴ هزار نفر اشتغال در استان به صورت مستقیم ایجاد می شود.

وی افزود: بنابراین، لازم است در جهت منافع استان همه جوانب لحاظ شود و این موضوع در یک کارگروه تخصصی با نگاه اشتغال و توسعه و سرمایه گذاری، بررسی های لازم صورت گیرد و محل جدید نیز مشخص گردد.

دکتر بهرام نیا در ادامه خواستار آماده شدن بستر سرمایه گذاری در استان شد و گفت: در این راستا هزینه حمل و نقل، هزینه صادرات، بعد مکانی و زمانی از پارامترهای مهم برای سرمایه گذاری هستند که باید به آن توجه شود.

وی در ادامه با عنوان این خبر که کارگروه بررسی مکان شهرک و ناحیه صنعتی دو ایلام تشکیل شده است گفت: متولیان امر ظرف ده روز نظر کارشناسی خود را ارائه دهند که آیا زمین فعلی که واگذار شده است برای ناحیه صنعتی بماند و یا به منابع طبیعی واگذار شود.

وی افزود: موضوع دوم منطقه‌ی صالح آباد است که از نظر زمین امکانات بیشتری دارد و دسترسی برای صادرات بسیار مناسب است و حمل مواد اولیه را هم تسهیل می کند که لازم است با پیش بینی های لازم و جمع بندی این کارگروه در نهایت اقدام لازم صورت گیرد.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که زیرساخت شهرک صنعتی از جیب مردم و بیت المال هزینه شده است و اگر واحدی فعال نیست باید به دنبال انتقال آن به فردی باشیم که کننده کار است و نباید حق مردم را فدا کنیم اضافه کرد: در این راستا درخصوص واحدهای صنعتی حاضر در شهرک صنعتی بررسی لازم صورت گیرد که به صورت واقعی چند واحد صنعتی فعال هستند و یا واحدهایی که فعال نیستند بررسی شود که به افرادی واگذار شود که اهلیت کار دارند.

وی افزود: ظرف یک هفته راستی آزمایی شود که در این زمینه چند واحد فعال واقعی و چند واحد غیر فعال هستند و نحوه ی تعیین تکلیف به چه صورت خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید