کارگاه فتوواک ویژه سومین جشنواره ملی مهدویت برگزار شد


کارگاه فتوواک ویژه سومین جشنواره ملی مهدویت برگزار شد

کارگاه فتوواک، سومین جشنواره ملی مهدویت ویژه عکاسان و دانشجویان معماری و عکاسی همراه با نقد و بررسی عکس‌ها در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان قم در کارگاه فتوواک ویژه سومین جشنواره ملی مهدویت که به همت جهاد دانشگاهی استان و مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه مهدویت موضوع خاصی است، اظهار کرد: برای گرفتن عکس‌هایی با موضوع مهدویت دست ما باز نیست و مثل مفاهیمی همچون زیارت و دیگر موضوعات اجتماعی آنچه در برابر دید قرار دارد نمی‌تواند در قاب دوربین قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه عناصر نوشتاری از دیدگاه هنر عکاسی وجهی ندارد، افزود: ممکن است در مسجد جمکران با جملاتی در ارتباط با ظهور مواجه شوید امّا از دیدگاه هنر عکاسی عناصر نوشتاری نمی‌توانند نقش ایفا کنند چرا که باید از عناصر بصری استفاده کرد.

سلیمانی با بیان اینکه سوژه‌ باید ارتباط مخاطب را با موضوع مهدویت از دیدگاه تصویر برقرار کند، عنوان کرد: بخشی از این موضوع در قالب فرم‌های معماری نهفته است به این معنا مسجد جمکران تصویری از ارتباط مخاطب با موضوع مهدویت است البته همه بخش‌های معماری مناسب نیست و باید انسان‌ها را در این فضا مرتبط ببینیم.

وی یادآور شد: استفاده از عناصر معماری در عکس باید به گونه‌ای باشد که خطوط و نقوش در کاشی کاری‌ها و نور ارتباط معنایی را برقرار کند.

در ادامه کارگاه فتوواک شرکت کنندگان به عکس برداری در صحن مسجد مقدس جمکران پرداختند و نقد و بررسی عکس‌های‌ مهدوی در جلسه‌ی دیگری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس