دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از 5 واحد صنعتی قم بازدید کرد


دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از 5 واحد صنعتی قم بازدید کرد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از نزدیک با فعالان اقتصادی گفت‌وگو کرد.

سعید محمد با حضور در ۵ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در جریان موانع توسعه و رونق تولید این واحدها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۵ منطقه آزاد، ۳۲ منطقه ویژه اقتصادی فعال در سراسر کشور داریم، عنوان کرد: در تلاش هستیم موانع و مشکلات این مناطق را از نزدیک بررسی و در راستای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی با اشاره به اینکه وظیفه خود می‌دانیم پای درد و دل مردم و تولیدکنندگان بنشینیم، خاطرنشان کرد: با تصمیمات و تدابیر اصولی و برنامه‌ریزی شده باید موانع پیشروی تولید کنندگان را با اجرای قوانین اصلاحی و جدید که به نفع آن‌ها است از میان برداریم.

وی گفت: عموما تولیدکنندگان از بانک مرکزی گلایه دارند و مطالبه‌شان این است در بحث تعهد ارزی تدابیر لازم اندیشیده شود تا تولیدکنندگان قوایشان تحلیل نرود.

سعید محمد در پایان با اشاره به دغدغه تولیدکنندگانی که کالاهای تولیدی شان به دلیل واردات کالای مشابه با اقبال کم مواجه می شود، گفت: از کارگروه‌های قاچاق ارز و کالا می‌خواهیم این موضوع را جدی‌تر دنبال کند تا تولیدکنندگان کشورمان متضرر نشوند.

گفتنی است؛ رفع تعهد ارزی، نداشتن معافیت مالیاتی، واردات کالای مشابه داخلی، تامین نیروی انسانی، هزینه بالای گواهی تولید در منطقه ویژه و تاخیر در استرداد مالیات بر ارزش افزوده از مهمترین مشکلاتی بود که تولیدکنندکان در این بازدید مطرح کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!