مشارکت مردم و هماهنگی دستگاه‌ها عامل موفقیت در بحران‌ها است


مشارکت مردم و هماهنگی دستگاه‌ها عامل موفقیت در بحران‌ها است

کرمانشاه - ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از تلاش‌های گسترده دستگاه‌ها و ارگان‌ها مختلف و گروه‌های مردمی در مدیریت بارش‌های اخیر تقدیر کرد و گفت: مشارکت گسترده نیروهای مردمی و همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف، عامل موفقیت در بحران‌ها است.

به گزارش ایرنا؛ «منوچهر فخری» عصر سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، افزود: بارش‌های اخیر برف در سطح استان، بسیار کم سابقه بود و گستره وسیعی از استان را در برگرفت و بخشی از نگرانی ها در زمینه خشکسالی را مرتفع کرد.

وی یادآور شد: برای اینکه این نعمت خدادادی تبدیل به بحران نشود، نیازمند همکاری، همراهی و همفکری دستگاه های اجرایی و مردم هستیم و خوشبختانه در بارش های اخیر دستگاه های خدمات رسان مانند هلال احمر، راهداری، مدیریت بحران، آب، برق و گاز و مجموعه هایی مانند ارتش، سپاه، فرمانداری ها، شهرداری ها، بخش داری ها و دهیاری ها، تلاش های بسیاری برای کمک به بازشدن راه ها و معابر و برقرار شدن خدمات زیرساختی مانند آب و برق و گاز و تامین دیگر نیازهای ضروری و درمانی و بهداشتی انجام دادند.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: مدیریت ارشد استان با هدایت شخص استاندار در همان روز آغاز بارش برف به شکل میدانی وارد عمل شدند و اولین ستاد بحران در گردنه «سرمیل» کرندغرب برگزار شد.

وی افزود: خوشبختانه حضور میدانی استاندار در محورهای اصلی و مبادلاتی استان اثرات بسیار خوبی در بسیج عمومی دستگاه ها داشت و جناب امیری مقدم در ادامه از هانی گرمله در نقطه صفر مرزی حضور یافتند و از آخرین وضعیت پاوه و روانسر به شکل میدانی بازدید کردند و دستورات لازم را برای بازگشایی مسیرها و ارایه خدمات لازم صادر کردند.

فخری با اشاره به ورود ۲ سیستم بارشی جدید در روزهای آینده به استان کرمانشاه، عنوان کرد: بنابر گزارش اداره هواشناسی، اولین توده بارشی در روزهای پنجشنبه و جمعه همین هفته وارد استان می شود و شاهد بارش برف و باران در سطح استان خواهیم بود و نشست امروز ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیاتی پاسخ به بحران استان با محوریت برنامه ریزی و هماهنگی در این زمینه برگزار شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم این ستاد، دستگاه های خدمات رسان مانند آب، برق، گاز، هلال احمر، راهداری و بحران در حین کار باید حتما با لباس سازمانی انجام ماموریت کنند زیرا حضور میدانی و مشخص دستگاه های خدمات رسان به مردم احساس امنیت و آرامش می دهد و اینکه این مجموعه ها در هر شرایطی در کنار آن ها هستند.

معاون استاندار افزود: همچنین با توجه به تاکید استاندار، مقرر شد ادارات خدمات رسان برنامه های عملیاتی خود را متناسب با هشدارهای زرد، نارنجی و قرمز ارایه دهند و به محض اعلام هشدار، بر طبق برنامه وظایف خود را انجام دهند.

وی عنوان کرد: همچنین دستگاه ها موظف شده اند پتانسیل ها، تجهیزات و امکانات بخش های دولتی و خصوصی هر شهرستان را شناسایی کنند و در زمان وقوع بارش ها، متناسب با نیاز به کار گرفته شوند.

فخری ادامه داد: همچنین با تاکید ویژه استاندار، اداره محیط زیست موظف شد برای تامین غذای حیوانات محدوده مناطق حفاظت شده در شرایط برف و یخبندان اقدام کند.

در این نشست مصوبات نشست قبلی ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیاتی پاسخ به بحران با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مختلف پیگیری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!