محبوبیت بایدن در سراشیبی سقوط


محبوبیت بایدن در سراشیبی سقوط

نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده در آمریکا گویای آن است که محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری این کشور، به زیر 40 درصد سقوط کرده که پایین‌ترین میزان از اسفند سال گذشته است.

این نظرسنجی توسط دانشگاه هاروارد و شرکت نظرسنجی هریس انجام شده است آن هم در شرایطی که کاخ سفید در چندین جبهه با بحران روبروست.

در این نظرسنجی، محبوبیت بایدن به ۳۹ درصد کاهش یافته است و در این میان تنها ۱۸ درصد شرکت کنندگان به شدت از اقدامات انجام شده توسط رئیس جمهوری آمریکا حمایت کرده و ۲۱ درصد هم می‌گویند که تا حدودی او را تایید می‌کنند.

۵۳ درصد هم اعلام کرده‌اند که تا حدودی یا هرگز، عملکرد بایدن را تایید نمی‌کنند.

این رقم نسبت به میزان محبوبیت ۴۵ درصدی او در ماه نوامبر(آبان)، ۶ درصد کمتر است و از سوی دیگر مخالفت با وی هم از ۵۱ درصد در ماه نوامبر به ۵۳ درصد افزایش یافته است.

محبوبیت ۳۹ درصدی رئیس جمهوری آمریکا کمترین میزان از زمان شروع نظرسنجی‌ها در ماه مارس سال گذشته (اسفند ۹۹) است و کاخ سفید با موضوعات داخلی و خارجی دست و پنجه نرم می‌کند.

از یک سو تورم به ویژه افزایش قیمت مواد غذایی باعث نگرانی‌های اقتصادی در سراسر کشور شده و به بالاترین سطح در دهه‌های اخیر رسیده است که به گفته تحلیلگران بخشی از آن ناشی از ضربه‌های اقتصادی حاصل از همه‌گیری کووید-۱۹ است.

از سوی دیگر، تلاش‌ دموکرات‌ها برای تصویب اصلاحات حق رای و لایحه عظیم هزینه‌های مالیاتی در بخش اجتماعی و اقلیمی در بحبوحه درگیری‌های درون حزبی به جمع دردسرهای دیگر کاخ سفید اضافه کرده است.

بایدن همچنین در پی آن است تا به زعم خود که روسیه را آماده حمله به اوکراین می‌داند، از این کار بازدارد هرچند که به گفته مقامات واشنگتن، گفت‌وگوها میان آمریکا و روسیه تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

محبوبیت بایدن در سراشیبی سقوط

«مارک پن» استراتژیست و سیاستمدار آمریکایی در این خصوص می‌گوید: ۳۹ درصد رقم پایینی برای بایدن است زیرا او در تلاش است تا چالش‌های بسیاری را از کووید-۱۹ و اقتصاد گرفته تا مهاجرت و جرم و جنایت که جامعه را آزار می‌دهد، برطرف کند.

نظرسنجی هاروارد از میان یک هزار و ۸۱۵ شرکت کننده از تاریخ ۱۹ تا ۲۰ ژانویه (۲۹ تا ۳۰ دی) با همکاری مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد و شرکت نظرسنجی هریس انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن