قربانی شدن 7 پناهجو در سواحل ایتالیا



قربانی شدن 7 پناهجو در سواحل ایتالیا

روزنامه پاسایر نویه پرسه هم امروز (سه شنبه) گزارش داد که هفت جوان پناهجو در یک قایق چوبی پر ازدحام که از شمال آفریقا به سمت جزیره لامپدوسای ایتالیا در حرکت بود جان خود را از دست دادند.

پناهندگان در سایه تشدید قواعد مهاجرت در کشورهای اروپایی و عدم توافق کشورهای این منطقه برای تقسیم عادلانه پناهجویان به شدت رنج می کشند و هر از چند گاهی رسانه ها از قربانی شدن تعدادی از این قشر مظلوم و بی پناه در مسیر رساندن خود به اتحادیه اروپا چه از راه دریایی و چه راه زمینی خبر می دهند.

روزنامه "پاسایر نویه پرسه" هم امروز (سه شنبه) گزارش داد که هفت جوان پناهجو در یک قایق چوبی پر ازدحام که از شمال آفریقا به سمت جزیره لامپدوسای ایتالیا در حرکت بود جان خود را از دست دادند.

بر اساس اطلاعات گارد ساحلی ایتالیا و بر اساس اولین تحقیقات انجام شده بر روی اجساد یافت شده، این مهاجران یخ زده بودند. ۲۸۰ نفر از مهاجران در این قایق ۲۰ متری چوبی هم نجات یافتند.

بعد از اینکه نیروهای امدادی حدود ۲۰ مایلی تا ساحل جزیره مدیترانه به این قایق چوبی رسیدند بلافاصله ۳ جسد کشف کردند و ۴ نفر دیگر از مهاجران هم در مسیر رسیدن به لامپدوسا جان باختند.

قربانیان هفت جوان اهل بنگلادش بودند.

"توتو مارتلو"، شهردارلامپدوسا در این باره گفت: دوباره چنین فاجعه ای رخ داد و دوباره باید برای قربانیان بی گناه سوگواری کنیم. وی از اتحادیه اروپا و ایتالیا خواست اقدامات بیشتری را در دریای مدیترانه برای حمایت از مهاجران انجام دهند.


قربانی شدن 7 پناهجو در سواحل ایتالیا

وی تاکید کرد: این جزیره کوچک بین ایتالیا و آفریقا به حال خود رها شده و ما به تنهایی دیگر نمی توانیم این طور ادامه دهیم.

بسیاری از پناهندگان به امید یافتن زندگی بهتر در اروپا عبور از مسیر خطرناک شمال آفریقا به سمت ایتالیا از طریق دریای مدیترانه را به جان می خرند. قایق های پر ازدحام و غیر استاندار حامل پناهندگان معمولا در این آب ها دچار سانحه می شوند. گاهی اوقات امدادگران دریایی خصوصی با کشتی های خود این مهاجران را نجات می دهند. تازه بعد از نجات یافتن، پناهندگان باید مدت طولانی برای به دست آوردن یک پناهگاه امن در ایتالیا معطل شوند.

ایتالیا حتی گاهی اوقات اجازه لنگر انداختن قایق های حامل پناهندگان در سواحل خود را هم نمی دهد.

مثلا پناهندگان در کشتی نجات "Geo Barents" سازمان پزشکان بدون مرز اخیرا با ۴۳۸ پناهنده روزها معطل ماندند تا مقام های ایتالیا به آن ها اجازه لنگر انداختن در ساحل را دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق