از تماشای نادال در تلویزیون تا عکس یادگاری در استرالیا/ مشکلاتی که مشکات نادیده گرفت


از تماشای نادال در تلویزیون تا عکس یادگاری در استرالیا/ مشکلاتی که مشکات نادیده گرفت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، چند روزی می‌شود که ورزش تنیس با درخشش یک دختر جوان خبرساز شده و نام مشکات الزهرا صفی تنیسور جوان کشورمان به دلیل عملکرد خوبش این روزها سر زبان‌ها افتاده و...

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، چند روزی می‌شود که ورزش تنیس با درخشش یک دختر جوان خبرساز شده و نام مشکات الزهرا صفی تنیسور جوان کشورمان به دلیل عملکرد خوبش این روزها سر زبان‌ها افتاده و همه از او به عنوان تاریخ ساز یاد می‌کنند.

صفی که اصلیتی کرجی دارد، آموزش تنیس را ابتدا از شهر خود آغاز کرد و بعدها به باشگاه آپت آمد و زیر نظر مربیان کروات کار را آغاز کرد. تصورش در ابتدا برای همه از جمله خانواده، مربیان و اهالی تنیس این اتفاق غیر قابل تصور بود، اما این بازیکن از همان ابتدا نشان داد که در آینده می‌تواند حرف‌‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و دلیل آن هم تمرینات سختی بود که انجام می‌داد و هدفی که در سر داشت.

خودش می‌گوید: « وقتی شروع کردم، همه در ایران می گفتند این غیرممکن است و من نمی توانم در گرند اسلم بازی کنم، به خصوص مادرم. به همین دلیل است که من هرگز رویای خود را به کسی نگفتم، فقط به تلاش کردن ادامه دادم. من می‌خواهم به مردم بگویم، سرتان را بالا نگه دارید و به تلاش کردن و باور رویای خود ادامه دهید.»

از تماشای نادال در تلویزیون تا عکس یادگاری در استرالیا/ مشکلاتی که مشکات نادیده گرفت

این دختر تاریخ ساز اولین عناوین ملی خود را در سن ۱۰ سالگی قبل از شرکت در مسابقات توسعه تنیس آسیا کسب کرد. اولین عناوین نوجوانان او هم در سال ۲۰۱۹ به دست آمد تا سرآغاز یک شروع بزرگ باشد. صفی بعد از آن در اوایل ژانویه 2021، رتبه ۸۷ را در رنکینگ نوجوانان جهان به دست آورد و اولین بازیکن ایرانی شد که در بین ۱۰۰ بازیکن برتر جهان قرار دارد.

با این شرایط اگر نگاهی به سال‌های گذشته بیندازیم، متوجه می‌شویم که تنیس ایران چندان مورد توجه نبوده و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم قدمی برای توسعه آن برنداشتند و از میان مردم نیز طرفدار چندانی جذب این رشته نشد، اما حالا موفقیت این دختر تنیسور می‌تواند نگاه‌های مردم و مسئولان ورزش را به تنیس تغییر دهد. در کل تنیس ورزش جذابی در دنیا محسوب می‌شود و مشکات الزهرا امیدوار است که درخشش او بتواند در ایران هم این جذابیت را بیاورد و مردم تنیس را دنبال کنند.

او بعد از اولین پیروزی در رقابت‌های معتبر گرند اسلم استرالیا گفت: «احساس می‌کنم پنجره جدیدی در تنیس ایران باز کرده‌ام. روز ویژه‌ای برای تنیس ایران است و واقعا خوشحالم که این احساسات را با ایرانی‌ها به اشتراک می‌گذارم. اکنون من یکی از دلایل خوبی هستم که مردم می توانند تنیس را در کشور من ببینند.»

از تماشای نادال در تلویزیون تا عکس یادگاری در استرالیا/ مشکلاتی که مشکات نادیده گرفت

در این میان برخی هم معتقدند حالا که یک دختر توانسته تنیس ایران را سر زبان‌ها بیندازند، وقتش رسیده که حمایت‌ها از این ورزش بیشتر شده و سرمایه گذاری مناسبی روی آن صورت بگیرد. تنیس ورزی است که علاوه بر تمرینات زیاد باید مرتب در مسابقات بین المللی هم حضور داشت. بازیکنی که در طول سال 20، 30 در رقابت‌های فیوچرز بازی کند، می‌تواند در سطح جهانی و آسیایی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد که البته هزینه‌های آن نیز زیاد است.

سعید احمدوند، سرمربی سابق تیم ملی تنیس با تأکید بر اینکه باید حمایت‌ها از او خیلی بیشتر باشد، می‌گوید:‌ «حالا که این دختر استعداد و نبوغ خود را در تنیس نشان داده وزارت ورزش حتما باید بودجه‌ای را به او اختصاص دهد تا بیشتر در مسابقات حاضر شود اگر این اتفاق بیفتد این دختر آینده روشنی خواهد داشت. در سال بین 80 تا 100 هزار دلار هزینه می‌طلبد که یک بازیکن در سطح جهانی داشته باشیم و به نظرم این پول‌ها برای ورزش ایران مبلغی نیست.»

داود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس هم با اشاره درخشش این بازیکن تاکید می‌کند: «حضور در این مسابقات معتبر جهانی نشان داد مشکات الزهرا چه توانمندی هایی دارد که باید از آن حمایت کنیم. استعدادهای زیادی مانند این دختر در تنیس داریم، اما مشکلات هم فراوان است و نیاز داریم که اسپانسرها و وزارت ورزش کمک کنند.»

به گزارش فارس، مشکات الزهرا با این تاریخ سازی و عملکرد خود نشان داد که با وجود مشکلاتی که در ورزش به خصوص تنیس وجود دارد، می‌توان به موفقیت رسید و در میان بزرگان دنیا قرار گرفت. در رشته ای که تیم‌های ملی اش هنوز یک زمین اختصاصی برای تمرین ندارند، او به عنوان یک دختر رویاهایش را دنبال کرد و از تماشای رافائل نادال در تلویزیون به جایی رسید که در معتبرترین مسابقات تنیس دنیا یعنی گرند اسلم، کنار او قرار گرفت و عکس یادگاری انداخت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد