ایران – بحرین/ رویارویی ملی پوشان هندبال ایران با بحرین برای صدر نشینی


ایران – بحرین/ رویارویی ملی پوشان هندبال ایران با بحرین برای صدر نشینی

تیم ملی هندبال کشورمان فردا در سومین بازی از مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی هندبال مردان آسیا در عربستان به مصاف بحرین خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان - تیم ملی هندبال کشورمان که به عنوان صدر نشین گروه خود به مرحله اصلی رقابت‌ها رسید تا برای صعود به جمع ۴ تیم برتر با تیم‌های عراق، کویت و بحرین به رقابت بپردازد. ملی پوشان در اولین دیدار خود در مرحله اصلی مسابقات به مصاف عراق رفتند و توانستند ۲۸ بر ۲۵ حریف خود را شکست دهند. در دومین بازی شاگردان فرناندز در یک بازی نزدیک و حساس در ثانیه‌های پایانی کویت را از پیش رو برداشتند تا هم صعود خود به جمع ۴ تیم برتر آسیا را قطعی کنند و هم جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنند. ملی پوشان هندبال کشورمان در سومین دیدار این مرحله فردا باید از ساعت ۱۲:۳۰ مقابل بحرین صف آرایی کنند.

تیم‌های ملی هندبال ایران و بحرین در ۱۹ دوره برگزاری مسابقات قهرمانی هندبال مردان آسیا ۷ بار برابر هم قرار گرفتند، بحرین دومین حریف سنتی ایران در رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا محسوب می‌شود. ۲ تیم تا کنون در ۷ رویایی که با یکدیگر داشته‌اند ۳ پیروزی سهم بحرین، یک پیروزی سهم ایران و ۳ بار هم ۲ تیم به تساوی رضایت دادند. تیم ملی بحرین با ۴ نایب قهرمانی و یک عنوان سومی، پنجمین تیم پر افتخار هندبال آسیا محسوب می‌شود و از بازیکنان بسیار خوبی هم بهره می‌برد. تیم ملی هندبال کشورمان هم تنها با یک عنوان سومی هشتمین تیم هندبال جهان است و در این دوره می‌تواند با کسب سکو تاریخ سازی خود را تکمیل کند.

ایران – بحرین/ رویارویی ملی پوشان هندبال ایران با بحرین برای صدر نشینی

آخرین رویارویی تیم‌های هندبال ایران و بحرین

۲ تیم ملی هندبال ایران و بحرین در رقابت‌های قهرمانی هندبال مردان آسیا ۲۰۲۰ برای آخرین بار برابر هم قرار گرفتند که در آن دیدار ملی پوشان کشورمان با ترکیب: مجتبی حیدرپور، محمد فرهادی شجاع، میلاد مسائلی، شاهو نصرتی، سجاد استکی، پویا نوروزی نژاد، علیرضا موسوی، اله کرم استکی، سلمان بربت، محسن بابا صفری، مجبتی کرمیان، یونس آثاری، سعید حیدری راد و محمدرضا اورعی با نتیجه ۲۲ بر ۲۰ مغلوب بحرین شد تا بازی فردای ۲ تیم حساس‌تر شود. بحرین در سال ۲۰۲۰ در رده چهارم رقابت‌های قهرمانی هندبال مردان آسیا جای گرفت و ایران در این رقابت‌ها ششم شد.

گروه‌بندی تیم‌ها در مرحله اصلی مسابقات قهرمانی مردان آسیا:

گروه یک: کره، عربستان، قطر و ازبکستان گروه ۲: کویت، ایران، عراق و بحرین گروه ۳: اردن، هند، امارات، ویتنام گروه ۴: سنگاپور، استرالیا، عمان، هنگ کنگ

ایران – بحرین/ رویارویی ملی پوشان هندبال ایران با بحرین برای صدر نشینی

نتایج و برنامه مرحله اصلی مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا عربستان:

شنبه دوم بهمن:

قطر ۳۴ - ۱۹ عربستان ایران ۲۴ - ۲۰ عراق کره جنوبی ۳۱ - ۲۱ ازبکستان بحرین ۲۹ – ۱۵ کویت

دوشنبه ۴ بهمن:

ازبکستان ۱۵ – ۴۶ قطر ایران ۲۷ – ۲۶ کویت عربستان ۲۷ – ۲۲ کره جنوبی بحرین ۳۴ – ۳۱ عراق

چهارشنبه ۶ بهمن:

کویت - عراق ساعت ۱۲:۳۰ کره جنوبی - قطر ساعت ۱۴:۳۰ ایران - بحرین ساعت ۱۶:۳۰ عربستان - ازبکستان ساعت ۱۸:۳۰

ایران – بحرین/ رویارویی ملی پوشان هندبال ایران با بحرین برای صدر نشینی

تیم‌های حاضر در این مسابقات روز هفتم بهمن استراحت خواهند داشت. مرحله نیمه نهایی ۹ بهمن و مرحله فینال و رده‌بندی در ۱۰ بهمن برگزار خواهد شد.

پنج تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ به میزبانی لهستان و سوئد را کسب خواهند کرد و ایران در صورت قرار گرفتن در جمع ۵ تیم پایانی برای دومین بار جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

تیم ملی هندبال ایران به مسابقات جهانی صعود کرد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست