کاهش 15 درصدی میانگین قیمت سیمان در خراسان رضوی/تولید سیمان به حداقل رسیده است


کاهش 15 درصدی میانگین قیمت سیمان در خراسان رضوی/تولید سیمان به حداقل رسیده است

رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر میانگین قیمت عرضه سیمان نسبت به شهریور ماه 10 تا 15 درصد کاهش داشته و روند افزایش عرضه نسبت به تقاضا منجر به ثبات تعادل و پایداری در بازار سیمان شده است.

محمدرضا افشین در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان تولید سیمان در استان اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید سیمان در واحدهای تولیدی به دلیل تغییرات دوره‌ای پایان سال، کاهش و یا قطع انرژی مصرفی و همچنین مشکلات گاز مصرفی واحدها به حداقل رسیده اما از نظر عرضه این کالا در استان هیچ مشکلی وجود ندارد و حتی شاهد مازاد عرضه بر تقاضا نیز هستیم. هم‌اکنون اکثر نیاز بازار از محل ذخایر کلینکر کارخانه‌های استان تامین می‌شود.

وی افزود: اخیرا صادارت سیمان استان به کشور افغانستان کاهش چشمگیری داشته است. در حال حاضر خراسان رضوی دارای هفت واحد تولید سیمان با ظرفیت ۸.۲۵ میلیون تن، اشتغال ۲۲۲۶ نفر و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵۰ هزار و ۵۶ میلیارد ریال است. همچنین سهم واحدهای تولید سیمان استان در کشور از نظر ظرفیت تولید ۹.۳ درصد، در سرمایه‌گذاری ۱۸.۶ درصد و در اشتغال ۶.۷ درصد است.

رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قیمت هر پاکت سیمان خاکستری در کارخانه ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان محاسبه می‌شود که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های حمل‌ونقل بین ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار تومان به دست مشتری می‌رسد. در شرایط کنونی ذخیره کیلینکر استان بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تن است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا