هر روز با تبر به یک بخشی از بورس ضربه میزنند!


هر روز با تبر به یک بخشی از بورس ضربه میزنند!

یک تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به تصمیمات مجلس و دولت درمورد بازار سرمایه گفت: با این تصمیم هر روز با تبر به یک بخشی از بورس ضربه میزنند.

سعید جعفری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مسئولان هر روز از حمایت از بازار صحبت میکنند، اظهار کرد: با این حال هر روز با تصمیماتی که اخذ میکنند، با تبر به یک بخشی از بازار ضربه میزنند. درحال حاضر بازار سرمایه در وضعیتی قرار دارد که دولت و مجلس که ادعای حمایت از بازار را دارند تصمیماتی میگیرند که منجر به کاهش سودآوری شرکت ها می شود.

وی ادامه داد: دود این تصمیمات به چشم همه مردم میرود و فقط به چند سهامدار خلاصه نمی شود. چراکه سهامدار عمده اکثر شرکت های بزرگ بازار سرمایه، صندوق های بازنشستگی هستند و بخشی از عایدات صندوق ها هم از محل سودهای شرکت های بورسی است. زمانی که سود شرکت ها کاهش پیدا میکند، باعث افزایش کسری صندوق ها می شود و دولت مجبور میشود از جای دیگری اعتباری تخصیص دهد که بتواند به صندوق ها کمک کند. این فرایند عملا یک دور باطلی است که منجر به تورم بیشتر می شود و تورم عموم جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد.

این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه این بازار با مسائل و مشکلات دیگری هم دست و پنجه نرم میکند، گفت: یکی از این مسایل انتظارات برای توافق هسته ای بوده که چشم انداز آن نامشخص است. همچنین قطعی گاز و برق صنایع فولاد، سیمان و پتروشیمی اعمال و باعث شده است که بسیاری از شرکت ها از ۱۲ ماه سال ۹ ماه تولید داشته باشند.

جعفری ادامه داد: از طرف دیگر ظاهرا اعضای کمیسیون تلفیق تصمیم‌ گرفتند که موادی همچون قیر، متانول، اوره و پلی اتیلن را با ذکر نام در تبصره ۶ لایحه بودجه اضافه کنند تا این مواد نیز در کنار فهرست دولت، مشمول مالیات بر درآمد صادراتی شوند. همه این تصمیمات روی سرنوشت بازار تاثیر دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟