آمریکا به دنبال جایگزین گاز روسیه برای آفریقا است


آمریکا به دنبال جایگزین گاز روسیه برای آفریقا است

سخنگوی کاخ سفید از تلاش آمریکا برای یافتن جایگزین گاز روسیه برای آفریقای شمالی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید، با اشاره به ترس آمریکا از اختلال در گازرسانی روسیه به آفریقای شمالی به دلیل تشدید تنش با اوکراین، اعلام کرد که واشنگتن به دنبال یافتن جایگزینی برای گاز روسیه است.

سخنگوی کاخ سفید با بیان آن‌که آمریکا در حال مذاکره با متحدان و شرکای خود و یافتن جایگزین در صورت کمبود گاز است، افزود: «اختلال در تأمین انرژی و گاز که از اوکراین منتقل می‌شود، می‌تواند به شدت بر بازارهای گاز طبیعی در اروپا تأثیرگذار باشد؛ بنابراین ما در حال رایزنی با متحدان اروپایی خود برای هماهنگی برنامه‌ریزی پاسخ به کمبودهای انرژی، از جمله نحوه استقرار ذخایر انرژی موجود، رایزنی می‌کنیم.»

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: «ما همچنین برای شناسایی حجم‌های اضافی گاز طبیعی غیرروسی از شمال آفریقا و خاورمیانه، آسیا و آمریکا نیز کار می‌کنیم و به این منظور درحال رایزنی با تولیدکنندگان بزرگ گاز طبیعی در سراسر جهان هستیم تا ظرفیت و تمایل آن‌ها برای افزایش موقت تولید گاز طبیعی و تخصیص این حجم به خریداران اروپایی را متوجه شویم. ما همچنین در حال تعامل با خریداران و تأمین‌کنندگان عمده LNG و اطمینان از انعطاف‌پذیری قراردادها و ذخیره‌سازی هستیم.»

جنیفر ساکی همچنین مدعی شد که چنین اقدامات محتاطانه‌ برای مقابله با تشدید تنش‌های اوکراین و عدم گازرسانی روسیه انجام می‌شود، و افزود: «با توجه به ماهیت منطقه‌ای بازارهای گاز، هرگونه اختلال احتمالی در عرضه روسیه به اروپا، تأثیری حداقلی بر آمریکا خواهد داشت.»

البته سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر درباره مذاکره و هر مکالمه دیپلماتیک دیگری میان آمریکا با هرکدام از شرکای خود، امتناع کرد.

ساعاتی پیش «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، اعلام کرد جمعه هفته جاری مکالمه‌ای تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود، و با محوریت اوکراین خواهد داشت.

سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) الحاق کریمه به روسیه باعث فروپاشی روابط میان اوکراین و روسیه شد، اکنون علی‌رغم ادعای مکرر غرب مبنی بر احتمال حمله از سوی روسیه به اوکراین، مسکو بار‌ها اعلام کرده است که چنین قصدی ندارد و این اتحاد ناتوست که با تحریکات خود بر تنش‌ها در منطقه می‌افزاید.

اوایل ماه جاری میلادی آمریکا دستور تخلیه خانواده دیپلمات‌های خود را از اوکراین صادر کرد و به دنبال آن انگلیس نیز راه آمریکا را دنبال کرد و تصمیم گرفت بخشی از کارکنان سفارت خود را از اوکراین خارج کند.

امروز نیز کانادا به دلیل ترس از تشدید تنش‌های غرب و روسیه در موضوع اوکراین به خانواده دیپلمات‌های خود در این کشور دستور داده تا هرچه سریعتر اوکراین را ترک کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید