غربی‌ها همچنان با برجام بدبینانه برخورد می‌کنند


غربی‌ها همچنان با برجام بدبینانه برخورد می‌کنند

نماینده روسیه در مذاکرات برجامی رویکرد کشورهای غربی حاضر در مذاکرات را بدبینانه ارزیابی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی از نشست امروز (سه‌شنبه) طرف‌های برجامی و رویکرد بدبینانه غرب در مذاکرات خبر داد.

اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: « شرکت‌کنندگان برجام و آمریکا (به غیر از ایران) عصر امروز برای ارزیابی وضعیت فعلی مذاکرات وین دیدار کردند.»

او در ادامه افزود: «مثل همیشه روس‌ها خوشبین‌تر حاضر شدند در حالی که همکاران غربی بدبین بودند. همچنان این بحث همیشگی وجود دارد: نیمه پر لیوان یا نیمه خالی؟»

شب گذشته یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان آمادگی این کشور برای دیدار با ایران با هدف پیشبردِ مذاکرات هسته‌ای وین، گفت: «ما آمادگی دیدار مستقیم داریم و مدتهاست بر این باوریم که دیدار و مذاکره مستقیم با ایران چه در زمینه مسائل هسته‌ای و چه باقی مسائل، بهترین راه است که بعدها به چارچوب دیدارهای دوجانبه و چندجانبه گسترش خواهد یافت.»

همچنین امروز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با تکرار این پیشنهاد آمریکا، مدعی شد کشورش هیچ پیش‌شرطی برای مذاکرات برجامی ندارد و سخنان «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، درباره آزادی جاسوسان آمریکایی زندانی در ایران، پیش شرط بازگشت واشنگتن به برجام نیست.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران اوایل دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجدداً ادامه یافت. در جریان رایزنی‌ها، طرف‌های برجامی بارها اعلام کرده بودند که امیدوارند طی چند هفته آینده به توافق دست یابند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...