شکایت اردوغان از 2 سیاستمدار ترکیه


شکایت اردوغان از 2 سیاستمدار ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه از 2 سیاستمدار این کشور به دلیل اظهارات ضد دولتی شکایت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، علیه ۲ سیاستمدار مخالف دولت این کشور به اتهام توهین به رئیس‌جمهور در یک برنامه تلویزیونی شکایت کرده است.

این برنامه تلویزیونی پیشتر منجر به بازداشت یک روزنامه‌نگار معروف در ترکیه شده بود.

شکایت اردوغان علیه «انگین اوزکوچ» معاون رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) و «آیکوت اردوغدو» نماینده مجلس استانبول، تنظیم شده است که در تاریخ ۱۴ ژانویه به همراهی «صدف کاباش» روزنامه‌نگار و مجری معروف ترک، مهمان برنامه‌ای تلویزیونی بودند.

وکیل اردوغان با ارائه این شکایات به دفتر دادستانی کل آنکارا اعلام کرد که این سیاستمداران در طول برنامه از محدودیت‌های آزادی بیان فراتر رفته و با تهمت و توهین به شخصیت اردوغان حمله کردند.

در این برنامه این ۲ سیاستمدار به همراهی کاباش، از اردوغان در زمینه‌های مختلف، از جمله «مدیریت، اقتصاد، سیاست خارجی گرفته و سرکوب آزادی بیان»، انتقاد کردند.

پیشتر شنبه هفته گذشته و با استناد به قانونی که به‌موجب آن تاکنون ده‌ها هزار نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند، صدف کاباش به توهین به رجب طیب اردوغان متهم شده بود. کاباش در یک پیام توییتری و به طور جداگانه در یک کانال تلویزیونی منتقد دولت ترکیه ضرب‌المثلی را نقل کرده بود که انتقاد شدید مقام‌های دولتی را به همراه داشت.

در قانون ترکیه، حکم توهین به رئیس‌جمهور بین ۱ تا ۴ سال زندان است و تاکنون در ۷ سال ریاست‌جمهوری اردوغان، هزاران نفر به اتهام توهین به او تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا