حوزه‌های علمیه خواهران از فعالیت بانوان مسلمان استقبال و حمایت می‌کند


حوزه‌های علمیه خواهران از فعالیت بانوان مسلمان استقبال و حمایت می‌کند

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از فعالیت بانوان مسلمان استقبال و حمایت می‌کند، گفت: از هر فرصتی برای انتقال تجارب و تفاهم های مورد نیاز استفاده خواهیم کرد تا جامعه زنان مسلمان در سراسر جهان تقویت شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالکریم بهجت پور» در نشست مشترک بانوان نخبه جهان اسلام با مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن شهید سلیمانی این نهاد حوزوی برگزار شد، با خیرمقدم خدمت حاضران در جلسه، اظهار داشت: شما خواهران عَلَم اسلام و تبلیغ دین و پژوهش های دینی در کشورهای مختلف را برداشته اید و وظیفه و رسالت ما حمایت از فعالیت های شما بانوان است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه خواهران به عنوان دستگاه آموزشی دارای 500 مدرسه در 28 استان کشور در سطوح علمی 2، 3 و 4 است، افزود: حوزه خواهران می کوشد نیروهای قابلی در ایران و جهان اسلام تربیت کند و زمینه را برای پژوهش های حرفه ای و حضور زنان در عرصه های مختلف دینی فراهم نماید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران تلاش دارد در افق 1414 به مرجعیت زن و خانواده تبدیل شود تا با تربیت بانوان در عرصه دین پژوهشی اثرگذاری لازم در خانواده ها را داشته باشد.

وی مهم ترین وظیفه حوزه های علمیه خواهران را ورود تخصصی به مسائل دانست و بیان داشت: با شناسایی دقیق و تخصصی مسائل زنان در جهان می توان تدبیر بهتری اندیشید و پاسخ مستدلی را ارائه کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: بنا داریم واکنش های خوبی در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ تدبیر کنیم تا زنان بتوانند با شناسایی معضلات فرهنگی و اجتماعی به رفع آن بپردازند.

وی با بیان این که مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از فعالیت بانوان مسلمان استقبال و حمایت می‌کند، گفت: از هر فرصتی برای انتقال تجارب و تفاهم های مورد نیاز استفاده خواهیم کرد تا جامعه زنان مسلمان در سراسر جهان تقویت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان تصریح کرد: قدرت ما در تفاهم و انتقال تجارب است و با همکاری، وحدت و اتفاق نظر می توانیم در جهان تأثیرگذاری داشته باشیم.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق