تکمیل بیمارستان زنان استان مرکزی 580 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


تکمیل بیمارستان زنان استان مرکزی 580 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تکمیل و تجهیز بیمارستان زنان استان مرکزی با 41 درصد پیشرفت فیزیکی در کلانشهر اراک، 580 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

دکتر«محمد جمالیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط خیران و بخش دولتی در این مجموعه درمانی هزینه شده است.

وی اظهار داشت: ۱۲۰ میلیارد از اعتبار هزینه شده در ساخت این بیمارستان توسط خیران استان مرکزی تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این بیمارستان تاکنون با ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی شامل سازه اسکلت و قسمتی از تاسیسات برق نیازمند تامین اعتبار است.

دکتر جمالیان افزود: عملیات اجرایی بیمارستان زنان استان مرکزی سال ۹۲ آغاز شده و امسال اعتباری برای ادامه ساخت آن تخصیص نیافته اما امسال قول مساعد تامین ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است.

وی اظهار داشت: این بیمارستان تخصصی با ظرفیت ۱۰۰ تخت بستری در هفت هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در چهار طبقه پیش بینی شده است.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.
۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج