تویوتا رقیب فورد F-150 رپتور را معرفی کرد


تویوتا رقیب فورد F-150 رپتور را معرفی کرد

پیکاپ‌های آفرودی امروزه بخش قابل‌توجی از تجارت جهانی خودروها را به خود اختصاص داده‌اند. در این میان، همه روزه سر و کله رقبای جدیدی برای مدل‌های معرفی شده پیدا می‌شود و پیکاپ فورد F-150 رپتور از این قائله مستثنا نیست. واحد شلبی آمریکا به‌تازگی از نسخه ویژه وانت فورد F-150 رپتور رونمایی کرد که در […]

واحد شلبی آمریکا به‌تازگی از نسخه ویژه وانت فورد F-150 رپتور رونمایی کرد که در نوع خود یک جانور به‌تمام معنا برای بیراهه نوردی است! سایر شرکت‌های سازنده مدل‌های آفرود حالا مدتی می‌شود که با هدف پیشی گرفتن از این مدل فورد، محصولاتی را معرفی می‌کنند.

اولین مدلی که با این هدف وارد رقابت شد ولی شکست خورد، Ram 1500 TRX بود. مدل سیلورادو ZR2 2022 شرکت شورولت هم در مقابل رقیب فوردی کاری از پیش نبرد.

حالا با توجه به اخباری که از شرکت تویوتا منتشر شده، به‌نظر می‌رسد این شرکت ژاپنی هم به دنبال ساخت پیکاپی برگرفته از مدل توندرا TRD Pro است تا با فورد F-150 رپتور وارد رقابت شود.

تویوتا می‌خواهد پیکاپی براساس کانسپت توندرا TRD Desert Chase بسازد. این کانسپت سال گذشته در نمایشگاه SEMA معرفی شده بود.

هنوز اطلاعاتی درباره مشخصات یا تاریخ عرضه این مدل منتشر نشده، ولی به گفته منابع، این پیکاپ با طراحی توندرای تویوتا قرار است معادلات را برای مدل فورد بهم بزند.

تویوتا رقیب فورد F-150 رپتور را معرفی کرد

تویوتا رقیب فورد F-150 رپتور را معرفی کرد

کانسپ توندرا یعنی باید منتظر سپرهای برآمده، رینگ‌های 18 اینچی آلیاژ آلومینیوم با تایرهای 37 اینچی General Grabber X3 باشیم. این مدل تویوتا همچنین می‌تواند سیستم تعلیق مناسب برای سفرهای طولانی مدت و سپر جلوی منحصربفرد داشته باشد.

بهبود عملکرد مدل تویوتا هنوز نامشخص است؛ اما کانسپت توندرا TRD Pro یک موتور توربوی دوگانه (Twin-Turbo) با 3.5 لیتر حجم موتور و شش پیستون وی شکل، یک باتری نیکل متال هیدرید و یک موتور الکتریکی با سیستم انتقال قدرت 10 سرعته اتوماتیک دارد.

همه این تشکیلات، قدرتی معادل 437 اسب بخار و گشتاوری معادل 790 نیوتون متر به کانسپت توندرا داده است. اگر این اعداد را با مدل فورد مقایسه کنیم، مدل تویوتا کمی ضعیف‌تر است (450 اسب بخار در فورد). ولی گشتاور مدل تویوتا از مدل رپتور بیشتر است (691 نیوتون متر در فورد).

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس