سامانه گرمایشی 77 درصد مدارس اصفهان استاندارد است


سامانه گرمایشی 77 درصد  مدارس اصفهان استاندارد است

اصفهان-ایرنا- معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس اصفهان با اشاره به وجود بیش از پنج هزار آموزشگاه در این استان گفت: سامانه گرمایشی 77 درصد از این مدارس استاندارد شده است.

علی اصغر ذاکران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با استاندارد سازی سامانه گرمایش و سرمایش مدارس روش‌های سنتی قبلی مثل استفاده از بخاری گازی و نفتی حذف و به جای آن از شوفاز با ایجاد موتورخانه مرکزی استفاده می‌شود.

وی کاهش اتلاف انرژی، مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری بروز حوادث احتمالی را از جمله فواید این کار بیان کرد و اظهارداشت: مدارس نوبنیاد دارای سامانه گرمایشی جدید هستند.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس اصفهان خاطرنشان کرد: احداث موتورخانه و راه اندازی شوفاژ در همه مراکز آموزشی مستلزم اختصاص اعتبارات ملی از سوی دولت است که به دلیل محدودیت‌های اعتباری سرعت کار آهسته است.

وی یادآورشد: با توجه به نوسان قیمت امکان برآورد هزینه برای سامانه استاندارد گرمایشی وجود ندارد.

وی گفت: احداث مجدد مدارس تخریبی در محل قبلی آن انجام می‌شود ولی در خصوص آموزشگاه های جدید التاسیس دسترسی به خیابان اصلی و کیفیت محیط مورد توجه است.

ذاکران با بیان اینکه احداث ۳۳۰ مدرسه در دستور کار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس اصفهان است، افزود: ۸۰ درصد از این پروژه ها با کمک خیران در حال اجراست.

وی یادآورشد: یکصد باب از این مدارس تا پایان امسال تکمیل به آموزش و پرورش تحویل داده خواهد شد.

۲۸۰ واحد از مجموع بیش از پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه استان بیش از ۵۰ سال قدمت دارد .

آموزش و پرورش استان اصفهان در مجموع دارای ۹۱۴ هزار دانش آموز در سه دوره تحصیلی است که بیشترین تعداد دانش آموزان مربوط به دوره ابتدایی با ۴۷۹ هزار نفر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران