سالانه افزون بر 55٠ هزار تن یونجه تر در ایرانشهر برداشت می‌شود


سالانه افزون بر 55٠ هزار تن یونجه تر در ایرانشهر برداشت می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر سیستان و بلوچستان گفت: سالانه بیش از 55٠ هزار تن یونجه تر از اراضی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

مجید فیاضی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که بیشتر نقاط کشور در این فصل از سال بدلیل سرما و یخبندان امکان کشت و برداشت محصولات کشاورزی را ندارند کشاورزان ایرانشهری با داشتن هوای مطلوب در حال برداشت یونجه هستند.

وی اظهار داشت: حدود سه هزار هکتار از اراضی ایرانشهر به کشت یونجه اختصاص دارد که سالانه بیش از ۵۵٠ هزار تن یونجه تر از این سطح برداشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر بیان کرد: شرایط اقلیمی، آب و هوای مساعد و زمین های حاصلخیز سبب برداشت ۱۵ تا ۱۷ چین یونجه در طول سال در ایرانشهر شده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت یونجه در ایرانشهر در تمام فصول سال ادامه دارد، افزود: به طور متوسط در فصل زمستان از هر هکتار ١٢ تن یونجه تر و در فصل بهار بیش از ۱۵ تن در هر هکتار محصول برداشت می شود.

فیاضی با بیان اینکه یونجه با شرایط اقلیمی منطقه و جنوب سیستان و بلوچستان سازگار است، گفت: برداشت یونجه به دو روش دستی و مکانیزه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: یونجه برداشت شده علاوه بر مصارف دام شهرستان برای فروش به سایر شهرستانهای سیستان و بلوچستان و کشور از جمله خراسان جنوبی و اصفهان ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به اینکه کشاورزان ایرانشهری در طول سال از این فرصت برای تولید یونجه بهره می‌برند گفت: این شرایط از فصول سرد سال برای بسیاری از مناطق دیگر کشورمان امکان پذیر نیست.

وی افزود: بیش از ٨٠٠ نفر در کار کاشت، داشت و برداشت یونجه در سطح شهرستان ایرانشهر مشغول به کار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...