حال وخیم و تشنج پیاپی پلنگ باغ وحش ارم + عکس


حال وخیم و تشنج پیاپی   پلنگ باغ وحش ارم  + عکس

رکنا: مدیر باغ وحش ارم درباره آخرین وضعیت بیماری و درمان یک قلاده ماده پلنگ به نام ماوی توضیح داد.

به گزارش رکنا، پرویز قندالی با اشاره به مبتلا شدن یک قلاده پلنگ ماده به نام "ماوی" به بیماری فوق حاد عفونی در باغ وحش ارم، اظهار کرد: در تاریخ 23 دی در پی اسهال خونی، این پلنگ 4 ساله که 45 کیلو وزن دارد، تحت درمان قرار گرفت و البته در همان مقطع به دلیل شرایط نامناسب این پلنگ از غذا خوردن امتناع می‌کرد.

وی افزود: در ادامه با توجه به شرایط "ماوی" در 30 دی ماه مایع درمانی و سرم‌تراپی در باغ وحش برای پلنگ با نظر اساتید دامپزشکی آغاز شد و البته این فرآیند همچنان ادامه دارد.

حال وخیم و تشنج پیاپی " پلنگ باغ وحش ارم" + عکس

قندالی با اشاره به اینکه پس از اعزام پلنگ به دانشگاه دامپزشکی در هفته گذشته آزمایشات و سی‌تی‌اسکن از ماوی گرفته شد، افزود: آزمایشات اولیه نشان از عفونت زیاد در بدن این پلنگ دارد که این شرایط منجر به تشنج‌های متعدد پلنگ شده است.

مدیر باغ وحش ارم در ارتباط با‌ آخرین وضعیت درمانی و بهبود ماوی تصریح کرد: در سی تی اسکنی که گرفته شده است مشکلی وجود ندارد اما برای اعلام نتیجه قطعی باید منتظر نتایج‌ آزمایشات باشیم که طی امروز و فردا نتیجه این آزمایشات اعلام شود.

قندالی همچنین از ارتباط و مشاوره با کارشناسان اروپایی و محیط زیست برای ادامه فرایند درمانی پلنگ خبر داد و گفت: این ارتباط مستمر بوده و در هر زمان از مشاوره آنها استفاده می‌شود.

وی همچنین در ارتباط با نحوه ورود این پلنگ به باغ وحش خاطرنشان کرد: در خرداد ماه سال 98 یک قلاده پلنگ ماده به نام ماوی در حالیکه فقط دو ماه داشت از شکارچیان میانه کشف و ضبط و به پردیسان منتقل شد و در ادامه نیز به باغ وحش منتقل شد.

منبع: تسنیم

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن