شیائومی میکس 5 پرو؛ رندرهای مفهومی به همراه مشخصات کلیدی


شیائومی میکس 5 پرو؛ رندرهای مفهومی به همراه مشخصات کلیدی

درحالی‌که هنوز خبری رسمی در مورد شیائومی میکس 5 پرو وجود ندارد، عکس‌های رندر و مشخصات احتمالی این گوشی منتشر شده‌اند.

بعد از اینکه گوشی‌های پرچم‌دار جدید شیائومی با نام سری شیائومی 12 در چین رونمایی شد، بسیاری از کاربران در‌ مورد مدل معرفی‌نشده در مراسم رونمایی؛ یعنی شیائومی 12 اولترا کنجکاو بودند. پس از آن، افشای ماکت‌ها و عکس قاب این گوشی خبر وجود آن را تأیید کرد؛ اما ظاهراً شیائومی قصد دارد تا از این گوشی با نام شیائومی میکس ۵ پرو رونمایی کند.

حالا لتس گو دیجیتال با همکاری چند طراح، رندرهایی از پرچم‌دار جدید شیائومی ساخته‌اند که ظاهراً طرح این رندرها بر‌ اساس مشخصات افشا شده، ماکت و کیس آن ساخته شده است.

شیائومی میکس 5 پرو؛ رندرهای مفهومی به همراه مشخصات کلیدی

این رندرها نشان می‌دهند که MIX 5 پرو از نمایشگری خمیده و زیبا استفاده می‌کند؛ همچنین گفته می‌شود که این گوشی با دوریبن سلفی زیرنمایشگر ۴۸ مگاپیکسلی همراه خواهد بود، به همین خاطر خبری از بریدگی نمایشگر برای دوربین سلفی هم نیست.

طبق مشخصات فاش‌شده در‌ مورد شیائومی میکس ۵ تا‌ کنون، گفته می‌شود این گوشی از نمایشگر ۶.۷۳ اینچ AMOLED با رزولوشن WQHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پویا بهره می‌برد. در مورد بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر هم عدد ۱۵۰۰ نیت تخمین زده می‌شود؛ ضمناً انتظار می‌رود که شیائومی در این گوشی از حسگر تشخیص اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر استفاده کند.

نمای پشت گوشی در این در رندرها، ظاهری جذاب دارد و ماژول دوربین‌ها نیز حدود یک‌سوم قاب پشتی را احاطه کرده است. میکس 5 پرو برای جای دادن دوربین‌ها، از ماژول دایره‌ای شکل با یک برآمدگی در مرکز آن استفاده می‌کند. محفظه‌ی دوربین‌ها با طراحی گرد خود میزبان چهار دوربین است که دوربین عریض اصلی در مرکزیت آن‌ها قرار گرفته است. طبق شایعات در دوربین اصلی میکس ۵ پرو از سنسور GN5 ایزوسل سامسونگ که رزولوشنی ۵۰ مگاپیکسلی دارد، استفاده خواهد شد.

شیائومی میکس 5 پرو؛ رندرهای مفهومی به همراه مشخصات کلیدی

دوربین‌های دیگر که در چپ و پایین دوربین اصلی به چشم می‌خورند، از نوع اولتراواید و تله‌فوتوی پریسکوپی با بزرگ‌نمایی ۵ برابری اپتیکال هستند که هر دو از سنسور ۳۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند. دوربینی که در مرکز و بالای همه‌ی دوربین‌ها قرار گرفته، احتمالاً یک دوربین تک‌رنگ (مونوکروم) یا یک دوربین برای زوم بیشتر است. میکس ۵ پرو از فلاش LED سه‌گانه و سیستم فوکوس لیزری TOF بهره می‌برد؛ با این وجود ماهیّت سنسور مربعی شکل بالا و سمت راست ماژول دوربین‌ها، هنوز مشخص نیست.

نکته‌ی بسیار مهم در ‌مورد ماژول دوربین‌های این گوشی وجود برندینگ لایکا در گوشه‌ی بالایی آن است که نشان می‌دهد میکس 5 پرو اولین گوشی شیائومی خواهد بود که از دوربین‌هایی تحت نظارت لایکا استفاده خواهد کرد؛ البته این همکاری تأیید‌شده نیست، ولی ممکن است لایکا تنها لنزهای دوربین را تأمین کند یا در کالیبراسیون رنگ‌های خروجی دوربین نظارت داشته باشد.

شیائومی میکس 5 پرو؛ رندرهای مفهومی به همراه مشخصات کلیدی

ضمناً برای آن دسته از کاربرانی که اطلاعی در این زمینه ندارند، بد نیست بدانید که شرکت مشهور آلمانی لایکا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لنز و تجهیزات اپتیک در دنیا است که سال گذشته همکاری خود را با هواوی قطع کرده و به‌دنبال شریک تجاری جدید می‌گردد، به همین خاطر شایع شده است که در تولید ماژول دوربین‌های پرچم‌داران شیائومی احتمال همکاری این شرکت وجود دارد.

لایکا که در عکاسی دیجیتال نیز موجب تحولات مثبتی شده بود، در شروع همکاری با هواوی در ۲۰۱۶ با گوشی P9 نیز پیشرفت‌های چشمگیری برای این شرکت و دوربین گوشی‌های هوشمند به همراه آورد. در سال‌های بعد بهره‌مندی از اولین دوربین سه‌گانه و اولین قدم‌های عکاسی حالت شب پیشرفته توسط گوشی‌های هواوی با همکاری لایکا رقم خورد.

اما به بحث اصلی، یعنی میکس 5 پرو شیائومی برگردیم. در ‌مورد مشخصات سخت‌افزاری این گوشی گفته می‌شود که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل اول در بطن این گوشی به همراه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی حضور خواهند داشت؛ همچنین گفته می‌شود که پردازنده‌ ‌یسیگنال تصویر (ISP) اختصاصی شیائومی با نام Surge C2 هم در میکس ۵ پرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به همراه شارژر هایپر شارژ ۲۰۰ وات شیائومی از دیگر مشخصات مورد انتظار این گوشی است.

شیائومی میکس 5 پرو؛ رندرهای مفهومی به همراه مشخصات کلیدی

درحالی‌که گفته می‌شود MIX 5 پرو در دوربین اصلی خود از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN5 سامسونگ استفاده خواهد کرد؛ اما اطلاعات افشاشده‌ی اخیر نشان می‌دهند که دوربین اصلی این گوشی از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر به همراه یک سنسور ۵۰ مگایپکسلی (۶۱۴۴ × ۸۱۹۲ پیکسل) از سونی مانند IMX766 یا IMX707 بهره خواهد برد.

شیائومی هنوز به‌طور رسمی اطلاعاتی در ‌مورد میکس 5 پرو فاش نکرده است، اما انتظار می‌رود که شیائومی میکس ۵ به همراه نسخه‌ی پرو در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) رونمایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت