شبکه بهداشت رامسر نسبت به بازگشت رنگ قرمز کرونایی هشدار داد


شبکه بهداشت رامسر نسبت به بازگشت رنگ قرمز کرونایی هشدار داد

نوشهر - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر نسبت به بازگشت رنگ قرمز کرونایی به این شهرستان هشدار داد و گفت که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌اعتنایی به تزریق دز سوم واکسن مهم‌ترین نگرانی در این زمینه است.

حمیدرضا مبشری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از قرار گرفتن رامسر در رنگ بندی زرد کرونایی تنها پس از دو هفته ورود به رنگ آبی ابراز تاسف کرد و افزود که در صورتی که شهروندان رعایت نکنند ، رامسر با سرعت باور نکردنی به رنگ قرمز خواهد رسید.

سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در تازه ترین ارزیابی خود که امروز منتشر شد ، رنگ کرونایی چهار شهرستان مازندران شامل رامسر ، بابل ، ساری و سوادکوه و را زرد اعلام کرد.

رامسر پس از موج پنجم آخرین شهرستان مازندران بود که دو هفته پیش از رنگ بندی زرد به آبی رسید ولی بی توجهی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه مسافرپذیری به همراه کندی تزریق دز سوم واکسن کرونا سبب شد تا دوباره به رنگ زرد برگردد.

رنگ زرد در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند مناطقی هستند که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رییس شبکه بهداشت رامسر گفت که در حال حاضر ۱۴ بیمار مبتلا به کوید ۱۹ در بیمارستان امام سجاد (ع) این شهرستان بستری هستند که بیشتر آنان دارای علایم سویه کرونا اومیکرون هستند.

وی با اظهار این که در میان افراد بستری دو نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند ، افزود : بررسی بیماران بستری کرونایی و تعداد افرادی که با علایم کرونا به صورت سرپایی درمان می شوند و برای ادامه روند برای درمان به قرنطینه خانگی می روند حاکی از آن است که بخش قابل توجی از این افراد دز سوم واکسن خود را دریافت نکردند،

مبشری با هشدار نسبت به این که سویه اومیکرون شدت شیوع بسیار بالایی دارد که توقف زنجیره انتقال آن تنها با رعایت پروتکل هیا بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن امکان پذیر است ، گفت : افرادی که تنها دو دز واکسن را دریافت کرده اند نسبت به افرادی که هر سه دز را تزریق کردند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلای ویروس قرار دارند.

وی افزود : به طور مشخص از ۱۴ نفری که به خاطر ابتلا به کوید ۱۹ بستری هستند، سه نفر زیر ۱۲ سال هستند که هیچ یک از دزهای واکسن کرونا را دریافت نکردند ، یک نفر هم بالای ۱۲ سال است که واکسن تزریق نکرد ، هفت نفر دیگر تنها دو دز از واکسن را تزریق کرده اند ، دو نفر نیز یک دز و تنها یک نفر هر سه دز از واکسن را دریافت کرده است.

مبشری گفت : روند افزایشی بیماران سرپایی و تعداد افراد بستری نشان می دهد طی روزهای آینده با وضعیت نارنجی و حتی قرمز کرونایی مواجه خواهیم بود ، چرا که سطح رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری از یک سو و رغبت پایین بخشی از مردم به تزریق دز سوم ایمنی جمعی در برابر این ویروس را کاهش داده است.

مبشری گفت تا به امرور ۴۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال رامسر دز سوم این واکسن را دریافت کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا