پیش‌بینی فروپاشی امپراتوری اقتصاد آمریکا


پیش‌بینی فروپاشی امپراتوری اقتصاد آمریکا

موسس بزرگترین صندوق پوشش ریسک جهان موسوم به بریج‌واتراسوشیتس پیش بینی کرد که امپراتوری آمریکا در اقتصاد جهان در حال فروپاشی است و چین جایگزین این کشور خواهد شد.

به گزارش راشاتودی، ری دالیو، میلیاردر معروف و مؤسس بزرگترین صندوق پوشش ریسک جهان موسوم به بریج‌واتراسوشیتس Bridgewater Associates، طی اظهاراتی پیش بینی کرد که چین در حال برنده شدن در رقابت اقتصادی خود با ایالات متحده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، دالیو روز دوشنبه در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که آمریکا در یک روند "نزول نسبی" قرار دارد، در حالی که "چین در حال رشد است".

وی تأکید کرد که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) به علت سیاست پولی خود در "پشت منحنی" قرار دارد و "افزایش نرخ‌های بهره به این معنی است که همه دارایی‌های دیگر باید تعدیل شوند".

این میلیاردر معروف خطرات سیاسی در ایالات متحده را با رشد اقتصادی اخیر در چین مقایسه کرد و گفت که "احتمال معقولی" وجود دارد که هیچ یک از احزاب سیاسی اصلی ایالات متحده نتایج انتخابات 2024 را نپذیرند.

وی گفت: این نگرانی وجود دارد که باید در مورد تفرقه و معنای آن برای یکدیگر وجود داشته باشد.

این میلیاردر مدت‌ها پیش نیز پیش بینی کرده بود که اقتصاد چین از نظر اندازه از آمریکا پیشی خواهد گرفت و بسیار قدرتمندتر خواهد شد.

اوایل ماه جاری میلادی، دالیو از تلاش‌های چین برای گسترش رفاه مشترک برای مردم ستایش کرد و در عین حال از کشورها از جمله ایالات متحده خواست تا شکاف طبقاتی را کاهش دهند.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در