کمد شیشه ای طرح دار


وجود کمدهای دیواری و متحرک برای هر ساختمانی ضروری است، به خصوص امروزه بیشتر ساختمان هایی که متراژ زیادی ندارند و افراد فاقد فضا برای قرار دادن وسایل شخصی و تزئینی خود هستند. در این راستا صنایع شیشه و آینه رامادُر از سال 1385 اقدام به تولید کمدهای شیشه ای نموده و به یاری خداوند … نوشته کمد شیشه ای طرح دار...

کمد شیشه ای طرح دار

وجود کمدهای دیواری و متحرک برای هر ساختمانی ضروری است، به خصوص امروزه بیشتر ساختمان هایی که متراژ زیادی ندارند و افراد فاقد فضا برای قرار دادن وسایل شخصی و تزئینی خود هستند. در این راستا صنایع شیشه و آینه رامادُر از سال ۱۳۸۵ اقدام به تولید کمدهای شیشه ای نموده و به یاری خداوند با استقبال بسیار شایسته مردم مواجه شده ایم.

در سال های اخیر اکثر کابینت های چوبی پی وی سی و ام دی اف در کشور ما تولید شده است که از نظر کاربرد در واقع نیاز افراد را به نگهداری وسایل شخصی و دکوری برطرف کرده است اما با توجه به طراحی مدرن دکوراسیون داخلی که بیشتر آن شیشه ای است که حالت ایده آلی نداشت.

با تولید کمدهای شیشه ای علاوه بر رفع نیاز مردم در خصوص نگهداری وسایل شخصی و تزئینی، نوعی طراحی دکوراسیون آینه داخلی نیز ارتقا یافته و با ایجاد نمای شیشه ای در فضای داخلی، هر بیننده ای تحت تاثیر قرار می گیرد که در ادامه به جذابیت آن و جزئیات آن خواهیم پرداخت.

انواع کمد شیشه ای در صنایع شیشه و آینه رامادُر

  • کمد چوبی ، شیشه ای
  • کمد پی وی سی ، شیشه ای
  • کمد ام دی اف ، شیشه ای
  • کمد استیل ، شیشه ای
  • کمد تمام شیشه ای
وان شیشه ای

وجود وان در حمام برای همه لذت بخش است و اگر تا به حال متوجه شده اید که کسانی که در مورد هزینه اولویت در ساخت و ساز نباشد قطعا وان شیشه ای در حمام خواهند داشت، در گذشته استفاده از وان های پلاستیکی و سرامیک محبوب بودند، اما با ظهور وان های شیشه ای، توجه همه طراحان داخلی و عموم مردم به این نوع وان جلب شد.

ماهیت اجرای وان شیشه ای بر اساس این ایده است که شیشه شکسته می شود و خطرات ناشی از آن وجود دارد، اما توجه داشته باشید که با استفاده از شیشه سکوریت، استحکام شیشه بسیار بالا خواهد بود، حتی اگر شیشه شکسته است به کسی آسیبی نمی رسد.

کمد شیشه ای طرح دار

نحوه تولید وان شیشه ای در صنایع شیشه و آینه رامادُر

به طور کلی ۲ نوع وان شیشه ای در صنایع شیشه و آینه رامادُر ساخته می شود. در مورد وان یک تکه و چهار طرف آن خمیده می شود. در این صورت نیازی به چسب و اتصالات نخواهد بود، اما در حالت دوم وان شیشه ای از چهار تکه شیشه تشکیل شده است که توسط بست های فلزی بی رنگ به هم متصل شده و شکل کلی آن مستطیل است. در این روش پس از اتمام کار باید با استفاده از چسب های مخصوص وان آب بندی شود. .

چه نوع شیشه ای در ساخت وان شیشه ای استفاده می شود

سوالی که به کرات از سوی کارشناسان صنعت شیشه رامادُر مطرح می شود، بر اساس نوع شیشه مورد استفاده در ساخت وان شیشه ای است. پاسخ باید این باشد که به دلیل حساسیت بالای وان های شیشه ای و فشاری که به شیشه وارد می شود. شما باید از شیشه های ۱۲ میلی متری، ۱۵ میلی متری و حتی ۲۰ میلی متری استفاده کنید. بسته به ابعاد وان شیشه ای یکی از این سه نوع شیشه انتخاب می شود. امکان استفاده از شیشه نشکن ۱۰ میلی لیتری وجود دارد زیرا مقدار آبی که در داخل وان قرار خواهد گرفت فشار زیادی به شیشه وارد نمی کند.

نکته دیگر در تولید این نوع وان، استفاده از شیشه سکوریت شده است، زیرا شیشه های معمولی در هنگام شکستن با خطرات زیادی در اطراف افراد مواجه خواهند شد، اما استفاده از شیشه سکوریت با ضخامت بالا خطرات احتمالی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

لازم به ذکر است برای ساخت وان شیشه ای با طول بیش از ۱۶۰ سانتی متر بهتر است از شیشه سکوریت لمینت استفاده شود. در این صورت حتی اگر شیشه در اثر فشار شدید شکسته شود، هیچ اتفاقی نمی افتد.

شیشه مشجر (طرح دار)

ﺷﯿﺸﻪ ﻫﺎی ﻣﺸﺠﺮ، ﺷﯿﺸﻪ ﻫﺎی ﺑﺴﯿﺎر ﺗﺮدی ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ آﻧﻬﺎ در ﻗﺒﺎل ﻓﺸﺎر وﺿﺮﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﯿﺸﻪ ﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﯽ ﮐﻤﺘﺮ اﺳﺖ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺗﺮدی اﯾﻦ ﺷﯿﺸﻪ اﻣﮑﺎن ﺷﮑﺴﺖ اﯾﻦ ﺷﯿﺸﻪ در ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺳﮑﻮرﯾﺖ (ﻣﻘﺎوم ﺳﺎزی) در ﮐﻮره ﺳﮑﻮرﯾﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﯿﺸﻪ ﻫﺎی دﯾﮕﺮ ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺖ.

یکی دیگر از انواع شیشه که معمولا برای ایجاد محیطی خصوصی و نامرئی در ساختمان ها استفاده می شود شیشه مشجر (طرح دار) است. شیشه های مشجر در طرح های مختلفی تولید و عرضه می شود.

ممکن اﺳﺖ اﯾﻦ ﻧﻮع ﺷﯿﺸﻪ ﻫﺎ از ﻧﻈﺮ ﻃﺮاﺣﯽ وﻧﻮع ﺑﺎﻓﺖ اﯾﺠﺎد ﺷﺪه ﺑﺮ روی ﺷﯿﺸﻪ ﺟﻮاﺑﮕﻮی ﻫﻤﻪ ﺳﻠﯿﻘﻪ ﻫﺎ ﻧﺒﺎﺷد، شیشه مشجر و سند بلاست مات بوده و طرف دوم به هیچ وجه قابل مشاهده نخواهد بود.

کمد شیشه ای طرح دار

کاربرد شیشه های مشجر

شیشه مشجر معمولاً برای فضایی استفاده می شود که می خواهیم نور وارد محیط شود اما در عین حال در داخل محیط دیده نشود. این شیشه ها در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند اما طرح بارانی شیشه ها لطافتی دو چندان به فضای اطراف ما می بخشد.

شیشه های مشجر را می توان در مکان های مختلف استفاده کرد و در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود.طرح ها و رنگ های مختلف این نوع شیشه کاربردهای آن را متفاوت کرده است.قیمت شیشه های مشجر با سایر شیشه ها متفاوت است پس بهتر است از آن به صورت هدفمند استفاده شود.

ساختار شیشه مشجر

شیشه مشجر با عبور مواد مذاب شیشه از غلتک های فلزی طرح دار تولید می شود. این غلتک های فولادی ضخامت های مختلفی ایجاد می کنند و طرح مورد نظر را روی یک یا هر دو سطح شیشه ای حک می کنند.

شیشه های مشجر یا شیشه طرح دار در جایی استفاده می شود که برای عبور نور از بیرون به داخل نیاز داریم اما نمی خواهیم در داخل ساختمان دیده شویم. این نوع شیشه ها فضای داخلی خانه را کوچک می کنند و نمای بیرون را کاملا از بین می برند. انواع طرح ها و نقش های این شیشه را می توانید از بازار خریداری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟