مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر چقدر باید باشد؟


برای سالم ماندن انواع گوشت گوسفندی بهترین روش نگهداری آن در فریزر می باشد. اما این نکته را نباید فراموش کنید که نگهداری بیش از حد گوشت در فریزر درست نبوده و این موضوع یکی از عادت های اشتباه برخی از ایرانی ها می...

برای سالم ماندن انواع گوشت گوسفندی بهترین روش نگهداری آن در فریزر می باشد. اما این نکته را نباید فراموش کنید که نگهداری بیش از حد گوشت در فریزر درست نبوده و این موضوع یکی از عادت های اشتباه برخی از ایرانی ها می باشد.

اما سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که مدت زمان نگهداری گوشت در فریزر چقدر است؟ کارشناسان ما در مرکز خرید و فروش دام زنده در تهران با ارائه این گزارش در نظر دارند شما را با مدت زمان مناسب نگهداری انواع گوشت گوسفندی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. با ما در مرکز گوسفند زنده تهران همراه باشید.

مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر چقدر باید باشد؟

مدت زمان سالم ماندن گوشت گوسفندی در فریزر چقدر است؟

مدت زمان نگهداری گوشت در فریزر بر اساس نظریه متخصصین تغذیه باید در زمان و دمای خاصی باشد. از نظر دما شما می توانید گوشت گوسفند یا گوشت قرمز را در دمای ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتی گراد نگه داری کنید.

هرچقدر دما پایین برود کیفیت گوشت پایین می آید و اگر دما هم بالا برود گوشت به درستی منجمد نمی شود و پس از مدت کوتاهی کپک هایی را روی گوست مشاهده خواهید کرد و گوشت مستعد بیماری های میکروبی می باشد. به طور معمول شما در دمای استاندارد می توانید گوشت گوسفند را به ۶ تا ۱۲ ماه در فریزر نگهداری نمایید.

البته این مدت مخصوص دما با ۱۸ درجه زیر صفر می باشد. شما باید حواستان باشد که در کیسه ی نایلونی که گوشت را می گذارید، هوایی وجود نداشته باشد. اگر گوشت آب شود شما باید خیلی سریع آن را استفاده نمایید و اگر گوشت آب شود و آن را مجددا فریز کنید، اولا مواد معدنی موجود در آن از بین خواهد رفت همچنین آن گوشت می تواند باعث بیماری های گوارشی، اسهال و استفراغ در افراد شود.

مدت زمان نگهداری گوشت چرخ کرده در فریزر

گوشت در فریزر چقدر ماندگاری دارد؟ با اینکه گوشت یکی از منابع اصلی پروتئین در سبد غذایی ما می باشد ولی اگر درست مصرف نشود ممکن است باعث بروز بیماری های زیادی در بدن شود. از علائم گوشت فاسد در بالا صحبت کردیم ولی مدت زمان نگهداری گوشت چرخ کرده در فریزر متفاوت می باشد. طبق گفته ی متخصصان تغذیه مدت زمانی که می توانید گوشت چرخ کرده را در فریزر نگهدارید، ۲ تا ۳ ماه می باشد زیرا بیشتر از این مدت اگر نگهداری شود، بخش اعظم ویتامین ها و املاح موجود خود را از دست می دهد.

بهتر است وقتی گوشت را از فریزر خارج می کنید، آن را داخل یخچال بگذارید تا کم کم آب شود و حتما از خون آب هایی که در نایلون یا ظرف جمع می شود استفاده کنید زیرا املاح موجود در گوشت در آن خون آبه ها می باشد.

نگهداری گوشت چرخ کرده با پیاز در فریزر

گوشت وقتی چرخ می شود بافت خود را از دست می دهد و برای همین نمی توان آن را بیش از ۳ تا ۴ ماه استفاده کرد. اضافه کردن پیاز به گوشت و نگهداری گوشت و پیاز در فریزر، در طولانی مدت می تواند مشکل ساز شود و گوشت را فاسد کند. شما می توانید فقط چند روز پیاز را با گوشت فریز نمایید. پیاز قوام گوشت را از بین می برد و حالت لزجی به آن می دهد.

مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر چقدر باید باشد؟

شستن گوشت قبل از فریز

شما باید قبل از فریز کردن گوشت به نکات بهداشتی توجه نمایید. اول اینکه اگر می خواهید گوشت را فریز کنید نباید خیلی این زمان طول بکشد و سریع باید اقدام به تمیز و کردن و موارد بهداشتی نمایید.

اولین کار جدا کردن چربی ها از گوشت می باشد و سپس باید گوشت را به آب ولرم بشویید تا بافت آن از بین نرود. شما باید صبر کنید تا آب گوشت کاملا برود و سپس اقدام به فریز نمایید. البته باید بدانید شستشوی گوشت اصلا میکروب ها را از بین نمی برد اصلا توصیه نمی شود.

علائم خراب شدن گوشت در فریزر

وقتی پای خرابی و ماندگی غذا به میان می آید شما باید قدرت تشخیص خود را بالا ببرید. چون علائمی که ممکن است روی گوشت فاسد ظاهر شود را برای شما در بالا بیان کردیم. ممکن است تشخیص فاسد شدن گوشت فریز شده کمی سخت باشد ولی شما با تکیه بر حس بویایی و بینایی می توانید به راحتی تشخیص دهید که آیا گوشت فاسد هست یا خیر.

لکه های سفید روی گوشت در فریزر نشانه ی فساد در گوشت می باشد؟

شما باید در بسته بندی گوشت دقت نمایید زیرا اگر سوراخ یا پارگی روی نایلون باشد، باعث می شود که آب سطح گوشت به سرعت تبخیر شود و لکه های سفید روی گوشت پدیدار گردد که به این لکه ها سوختگی ناشی از انجماد می گویند و نشانه ی فساد نیست.

علائم گوشت گوسفندی خراب

در حالت کلی از علائم گوشت گوسفندی خراب می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

هرگونه تغییر رنگ در گوشت و چربی استشمام بوی بد علائم اکسیداسون در چربی گوشت بوی غیر طبیعی از استخوان گوشت لزج بودن بافت گوشت چروکیده بودن گوشت علائم رنگ سبز، قهوه ای، خاکستری و سیاه نشانه ی کپک زدگی می باشد.

مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر چقدر باید باشد؟

گوشت چند ساعت بیرون بمونه خراب میشه

گوشت به هیچ عنوان نباید زیاد بیرون از یخچال یا فریزر نگهداری شود زیرا بیرون ماندن گوشت از یخچال باعث فساد آن می شود و کیفیت بافت گوشت از بین برود. حداکثر ماندگاری گوشت بیرون یخچال، ۲ ساعت می باشد. همچنین اگر دما بیش از حد بالا باشد حتی ممکن است منجر به خرابی و ترش شدن گوشت شود.

باهم نکات مهم در نگهداری گوشت را بررسی کردیم. شما باید محل مناسبی را برای نگهداری گوشت قرمز در نظر بگیرد. همچنین یک علامت برای گوشت گوسفندی تازه و سالم و گوشت های قدیمی در نظر بگیرید تا برای مصرف از قدیمی ها استفاده کنید تا هنگام مصرف کیفیت بهتری در دسترس شما باشد. اگر نکات نگهداری گوشت را به خوبی رعایت نمایید مشکلات برای گوشت فریز شده شما پیش نخواهد آمد.

چگونه گوشت را بسته بندی کنیم

شما باید پس از شستن گوشت و تخیله کامل آبی ناشی از شست و شو باید آن را مطابق به چیزی که خودتان در نظر دارید تقسیم بندی نمایید و سپس در نایلون های تمیز قرار دهید. باید خیلی مواظب باشید که نایلون ها پارگی و سوراخی نداشته باشند زیرا باعث تبخیر آب گوشت می شوند یکی از بهترین راه ها برای خروج کامل هوا برای فریز استفاده از نایلون ها ایجاد کننده خلاء یا وکیوم می باشد که در آن ها زیپی است و از ورود هوا به داخل نایلون جلوگیری می کند و باعث می شود که کیفیت بافت گوشت به خوبی حفظ شود.

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که در گزارش دادیم، متوجه می شویم درست است نگهداری گوشت در فریزر یکی از مهمترین راه های نگهداری گوشت قرمز یا گوسفندی می باشد، اما نگهداری بیش از حد گوشت در فریزر، بسته بندی نادرست، و نشستن در گوشت گوسفندی قبل از فریز کردن آن، از مهمترین اشتباهاتی است که ممکن است هر شخصی آن را انجام دهد.

پس با توجه به هریک از موارد نام برده شده در این مقاله می توانید همواره از گوشت سالم استفاده کرده و از همه مهمتر سلامتی خود را نیز حفظ کنید.

نکته مهمتری که قبل از فریزر کردن انواع گوشت قرمز و یا گوسفندی وجود دارد، خرید سالم ترین گوشت گوسفندی است. بسیاری از افراد به دنبال مجموعه مطمئن جهت خرید انواع دام زنده با کیفیت عالی و قیمت مناسب هستند. ما به شما عزیزان مرکز خرید و فروش دام زنده در تهران (www.alivesheep.com) را معرفی می کنیم.

مرکز پخش، خرید و فروش نمونه به عنوان یکی از مجموعه های سابقه دار با مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی می باشد که در خرید و فروش گوسفند زنده و دام زنده فعالیت می کند.

از خدمات مرکز پخش و فروش نمونه در زمینه خرید و فروش گوسفند زنده ارسال قصاب ماهر و باسکول به رعایت قوانید بهداشتی به صورت شبانه روزی در سراسر تهران می باشد.

برای خرید بره زنده، دام و گوسفنده زنده با قصاب می توانید حداقل از ۳ ساعت قبل اقدام به سفارش نمایید و همچنین راهنمایی لازم را بدست آورید.

قیمت گوسفند زنده در تهران از کیلویی ۵۸۰۰۰۰ تا ۶۲۰۰۰۰ ریال می باشد- ما بهترین دام زنده را با پایین ترین قیمت روز به همراه قصاب، رایگان به محل شما می فرستیم.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قیمت گوسفند زنده امروز تهران تا چند میلیون تومان هم می تواند گرانتر شده و از طرفی خریدار هم متوجه این قضیه نشود. زیرا در بازاری که تعرفه و نظارت درستی بر روی آن نباشد چنین موضوعی طبیعی است. با این حال مرکز پخش نمونه، همواره آماده ارائه اطلاعات به روز و خدمات به شهروندان می باشد.

تنها کافیست به کارشناسان ما در این مجموعه تماس گرفته تا اطلاعات دقیق و به روز قیمت دام زنده را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

نویسنده: رپورتاژ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا