طرح چهار «میم» در شبکه صالحین شهرستان سربیشه اجرا شود


  طرح چهار «میم» در شبکه صالحین شهرستان سربیشه اجرا  شود

حجت الاسلام نجمی‌پور گفت: طرح چهار «میم» با محوریت پیوند منزل، محله، مسجد و مدرسه به عنوان چهار رکن تربیتی کودکان و نوجوانان در شبکه صالحین شهرستان سربیشه اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «احمد نجمی‌پور» صبح امروز (۶ بهمن) در دیدار سرمربیان حلقه های صالحین شهرستان سربیشه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: جلسات متعدد با موضوعات پرسش و پاسخ با نسل جوان برگزار شده و در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد جوایزی به جوانان دانش آموز شرکت کننده در حلقه های صالحین اهدا می شود.

امام جمعه سربیشه با اشاره به اینکه تبیین مباحث گام دوم انقلاب و فرمایشات رهبری در خصوص تشکیل دولت جوان انقلاب در ایام انتخابات انجام شده است، گفت: پاسخ گویی به شبهات فضای مجازی، مسابقات قرآنی با محوریت سوره یاسین و واقعه و دوره توانمندسازی ارکان صالحین با موضوع مهدویت و تحکیم خانواده انجام می شود.

حجت الاسلام نجمی‌پور در ادامه با بیان اینکه مثلت تربیت خانه، مدرسه و جامعه نقش بسیار مهمی دارد، تصریح کرد: طرح چهار «میم» با محوریت پیوند منزل، محله، مسجد و مدرسه به عنوان چهار رکن تربیتی کودکان و نوجوانان در شبکه صالحین شهرستان سربیشه اجرا شود.

وی بیان کرد: اساس حلقه های صالحین انجام کارهای تشکیلاتی و گروهی است و ما اگر می خواهیم نسل جوان انقلابی و خودساخته در حلقه های صالحین تربیت کنیم سهم شهرستان سربیشه از ۴۰ هزار جمعیت شهرستان حداقل تربیت چهار هزار نفر در حوزه صالحین است.

امام جمعه سربیشه با اشاره به اینکه کار تربیتی سخت و ریل گذاری است و باید مدل تربیتی در حلقه صالحین را زنجیروار و شبکه‌ای ادامه دهیم، گفت: وقتی چرخه تربیتی در صالحین محقق می شود که ما ارتباط با مدارس داشته باشیم و در شهرستان سربیشه ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش را فعال کردیم.

حجت الاسلام نجمی‌پور در پایان بر کادرسازی و تربیت مدیران آینده کشور تأکید کرد و افزود: شبکه صالحین بهترین بستر کادرسازی مدیران انقلابی است.

در ادامه حجت الاسلام «غلامرضا رضایی» امام جمعه دُرح نیز در این دیدار با بیان فعالیت پنج حلقه قرآنی در شهر درح و شهرک عشایری، اظهار کرد: در سال جاری ۳۳ حافظ یک تا ۶ جزء در حلقه های صالحین پرورش یافتند.

وی با اشاره برگزاری اردوهای تفریحی و برنامه های ورزشی برای اعضای حلقه های صالحین، گفت: جشن تکلیف ۲۵۰ دانش آموز دختر برگزار شد و همزمان با ولادت حضرت علی(ع) نیز جشن تکلیف پسران را برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام رضایی به برگزاری کلاس های مشاوره قبل از ازدواج، تحکیم خانواده و فرزندآوری اشاره کرد و بیان داشت: طی یکسال و نیم گذشته از ۸۰ ازدواج آسانی که در بخش دُرح انجام شده یک مورد اختلاف زوجین داشته ایم که با انجام مشاوره ها منجر به سازش و مصالحه شد.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط