وضعیت کرونایی پنج شهرستان سیستان و بلوچستان زرد شد


وضعیت کرونایی پنج شهرستان سیستان و بلوچستان زرد شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت کرونایی پنج شهرستان استان با افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس زرد شد.

علیرضا شهرکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان وضعیت شهرستان‌های دشتیاری و چابهار، نیکشهر، بمپور و ایرانشهر به زرد تغییر رنگ داد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری‌های لازم با توجه به زرد شدن وضعیت کرونایی در پنج شهر سیستان و بلوچستان در ستاد استانی مدیریت و مقابله با این ویروس انجام خواهد شد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با ابتلای ۲۰۸نفر دیگر به کرونا طی۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۵ هزار و ۲۴۴نفر رسیده است.

سید محمد هاشمی‌شهری افزود: در شبانه‌روز گذشته فوت ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

وی با بیان این‌که هم‌اینک ۶۶ بیمار حاد تنفسی و ۹ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، از شهروندان درخواست کرد هنگام خروج از خانه با استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها اصول بهداشتی و آداب تنفسی را بخوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا گفت: بر خلاف تصور عمومی سویه اومیکرون تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است و نباید فریب شمار پایین موارد بدحال بیماری را خورد.

وی افزود: هر چند طبق اطلاعات موجود قدرت بیماریی زایی این سویه کمتر است امّا قدرت سرایت بالای آن به اثبات رسیده و در صورت شیوع گسترده ویروس در جامعه بسیاری از افراد و در راس آنان سالمندان، مادران باردار و بیماران خاص نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و به صورت ناگهانی با حجم وسیعی از مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک