آمریکا در پشت برنامه همایش عادی سازی روابط عراق- رژیم صهیوینستی در قبرس


آمریکا در پشت برنامه همایش عادی سازی روابط عراق- رژیم صهیوینستی در قبرس

یکی از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان اعلام کرد: آمریکا از همایش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با حضور سیاستمداران عراقی در قبرس حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «جبار المعموری» یکی از رهبران کمیته هماهنکی شیعیان در عراق به نام «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) در گفتگو با المعلومه گفت: سفارت آمریکا از نخستین همایش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که سیاستمداران عراقی در آن حضور دارند، حمایت کرد.

المعموری افزود: سفارت آمریکا در بغداد اخیرا دعوتنامه های محرمانه ای را بین سیاستمداران عراقی برای شرکت در همایش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در قبرس توزیع کرد. در این دعوت مبالغ مالی نیز به این سیاستمداران داده شده است.

وی ادامه داد: این دعوت از شخصیت ها و سیاستمدارانی انجام شد که به طور پنهانی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.

المعموری تاکید کرد: باید این شخصیت ها دربرابر افکار عمومی عراق رسوا شوند. سیستم امنیتی عراق نقش خود را در تعقیب این شخصیت ها که به امنیت کشور خدشه وارد کردند و اقدام شان ضد قانون اساسی است، ایفا کنند.

وی گفت: این همایش تهدید دیگری برای این کشور به شمار می آید و باید متوقف شود. هویت کسانی که قطار عادی سازی در بغداد را به راه انداختند باید فاش شود.

نیروهای ملی عراق هرگونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد می کند و این اقدام را خیانت به قدس می داند.

«عمار طعمه» رئیس فراکسیون النهج الوطنی با انتشار بیانیه ای حضور افراد شرکت کننده در این نشست را محکوم و اعلام کرد: مقامات عراقی باید کسانی را که خواهان این عادی سازی هستند، محاکمه کنند.

سال گذشته نیز در کنفرانس اربیل در اقلیم کردستان که با عنوان «نشست صلح و استرداد» برگزار شد، مسئله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح شد که طیف های مختلف عراقی دچار شوک شدند و جنجال برانگیز شد. مهم ‌ترین شخصیت شرکت کننده در این همایش «وسام الحردان» از رهبران شورای بیداری بود که به خاطر شرکت در این همایش از مردم عراق عذرخواهی کرد. برگزاری این همایش باعث شد تا مقامات عراقی به بازداشت و مجازات برگزار کنندگان این نشست اقدام کردند.

برهمین اساس می توان گفت که طرح بسترسازی برای عادی سازی روابط بین عراق با رژیم صهیونیستی از همایش اربیل رقم خورده است و آمریکا نیز برای اجرای همایش جدیدی به همین منظور در قبرس برنامه ریزی کرده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی